IAB MIXX Awards op zoek naar strafste visual design en UX

In het najaar worden de IAB MIXX Awards uitgereikt. Zoals elk jaar zijn er wat veranderingen in de categorieën. Bij visual design en UX bijvoorbeeld. Juryvoorzitter Alain Mayné licht een tipje van de sluier.

post-image-3
“Het digitale is sterk gefocust op campagnes, op de korte termijn. Dat is een juiste insteek, maar je moet wel eerst een goede basis hebben. Daarvoor zorgen je visual design en je user experience.”

Aan het woord is Alain Mayné. De Director Strategic Planning bij Hoet & Hoet is juryvoorzitter van de categorie Digital Design & UX tijdens de IAB MIXX Awards. Samen met Liesbeth Nizet (Chief Project bij Digipolitans), Isabel Verstaete (Managing Partner/Brand Expert bij Stockmanverstraete), Amélie Sainthuile (Marketing and Digital Strategist bij Zest gespecialiseerd in customer experience & service design) en Lloyd Jouret (Creative Director en Founder van Surface Studio) zal hij zich buigen over de inzendingen in de categorie waar niet alleen kleuren en lettertypes, maar vooral ervaringen centraal staan.

It’s all about the experience

De opmerkzame kenner van de IAB MIXX Awards is het natuurlijk opgevallen. Visual Design vervangt wat tot vorig jaar ‘Digital platforms’ heette. “Dat was een te brede aanpak”, verklaart Alain Mayné “Dat zorgde ervoor dat niemand er zich thuis voelde en er minder inzendingen waren. Visual design willen we zeer praktisch bekijken: welke ervaring bezorgt het surfers? Is het consistent uitgevoerd?”

Bij visual design is de jury op zoek naar branding, brand personality, brand values, typografie, kleur, terwijl bij UX dan weer het vlot navigeren en duidelijkheid centraal staan.

Objectiveren

Is dat niet geweldig moeilijk te beoordelen, vragen we de juryvoorzitter? “Dat zou ik enkele weken geleden inderdaad toegegeven hebben”, klinkt het. “Maar intussen hebben we de criteria bepaald. Deze nauwkeurige vragen – zoals hoe innovatief is het project? Of wat is de impact op lead conversion? – zullen ons helpen om de cases zo objectief mogelijk te vergelijken. De centrale vraag die je je moet stellen alvorens in te schrijven: hoe gaat dit visual design verder dan de geijkte codes binnen de sector en hoe voegt het waarde toe aan de ervaring?”

Het duidelijke beeld dat Alain Mayné en zijn collega’s van de categorie en de criteria hebben, zorgt ervoor dat de verwachtingen hooggespannen zijn. “Maak het ons moeilijk”, is Mayné duidelijk. “Zorg voor een hoog niveau door de strafste cases in visual design en UX in te sturen. Dat kan je zowel als bureau en als merk.”

CTA

Heb je straffe cases die je al wil insturen? Dan kan op mixxawards.be < link naar http://mixxawards.be >  

--

Title tag

IAB MIXX Awards op zoek naar strafste visual design en UX

Newsletter

In het najaar worden de IAB MIXX Awards uitgereikt. Zoals elk jaar zijn er wat veranderingen in de categorieën. Bij visual design en UX bijvoorbeeld. Juryvoorzitter Alain Mayné licht een tipje van de sluier.

Meta description

In het najaar worden de IAB MIXX Awards uitgereikt. Juryvoorzitter Alain Mayné licht een tipje van de sluier van visual design en UX op.

Facebook

De beste visual desing en UX voegt waarde toe aan de ervaring en geeft blijk van hoog niveau. Durven jullie het aan?

Twitter

De beste visual desing en UX voegt waarde toe aan de ervaring en geeft blijk van hoog niveau. Durven jullie het aan?

LinkedIn

“Maak het ons moeilijk. Zorg voor een hoog niveau door de strafste cases in visual design en UX in te sturen. Dat kan je zowel als bureau en als merk.”
Back to top button
Close
Close