Home/ Start-up /De medeoprichter van Universem wil de KMO hun digitale achterstand laten inhalen De medeoprichter van Universem wil de KMO hun digitale achterstand laten inhalen Simon-Pierre Breuls lanceert Ariane - 13 jaar nadat hij als medeoprichter aan de wieg stond van Universem - met de bedoeling de KMO en familiebedrijven hun marketing beter te laten beheren. 2020-09-17Comment Simon-Pierre Breuls gaat een nieuwe uitdaging aan en zal zich concentreren op wat hij het beste kan: de bedrijven adviseren bij hun klassieke en digitale marketing. Hij heeft verklaard dat zij zich zouden "focussen op de KMO, omdat daar de behoefte het grootst is. Er is een enorme achterstand". Het is door zijn ervaring bij Universem als medeoprichter en directeur dat hij deze behoefte opgemerkt heeft. Universem, dat in Gembloux gevestigd is, is in amper enkele jaren uitgegroeid tot een van de Belgische bedrijven gespecialiseerd in digitale marketing en in het bijzonder in organische en betalende ranking op Google. "De KMO hebben problemen om iemand te vinden die ervaring heeft of anders hebben zij niet de middelen om die full-time in dienst te nemen. Het is vaak de baas van het bedrijf die de marketing gaat doen, en dat terwijl hij noch de tijd, noch de competenties bezit", bevestigt Simon-Pierre Breuls. Lancering van ArianeNa 13 jaar geleden Universem opgericht te hebben samen met Hubert de Cartier en Sébastien François, heeft Simon-Pierre zijn rol als ondernemer terug hernomen. Hij hoopt dat zijn nieuw project, dat Ariane Consulting heet -een verwijzing naar de mythe van de draad van Ariadne- even goed zal lopen als het eerste. Simon-Pierre Breuls denkt dat hij de marketing-achterstand van de KMO kan overbruggen met een team senior marketing consultants. De start-up, gevestigd in Mon-Saint-Guibert, is al actief en oriënteert zich op de KMO: hij biedt hen aan een in digitale marketing gespecialiseerde consultant ter beschikking te stellen. Die moet dan alle acquisitie-hefbomen beheren en de zichtbaarheid van het bedrijf verbeteren. Een KMO die een marketingstrategie toepast die gebaseerd is op de verzamelde data, kan zich gemakkelijk onderscheiden, meent Simon-Pierre Breuls. "Die kan zijn omzetcijfer tot 20% verhogen en zijn kosten tot 30% verlagen." Zelfs al lijkt de medeoprichter van Universem zelfverzekerd, toch is de ongerustheid voor de nieuwe uitdaging aanwezig. "De moeilijkheid is om alleen te starten. Ik heb al snel zin om me te omringen met mensen die beter zijn dan ik. Het idee is om de goede gewoonten van Universem over te nemen." Aan de kant van Universem is er geen vijandigheid. Er zou zelfs een mogelijkheid tot samenwerking zijn aangezien Hubert de Cartier en Sébastien François beslist hebben om in het Ariane-project te investeren. Simon-Pierre Breuls hoopt binnen 3 jaar een omzet van één miljoen te halen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address