VDAB kiest voor de geautomatiseerde marketing technologie van Verbolia

Verbolia, een startup uit Edingen, bevestigt zijn positie door het binnenhalen van een aanbesteding van VDAB.

post-image-3

VDAB is het overheidsorgaan dat zich in Vlaanderen bezighoudt met werkgelegenheid en beroepsopleiding. Met 3 miljoen bezoekers per maand behoort hun site tot de meest bezochte voor vacatures in België. Er zijn momenteel echter veel sites die gewijd zijn aan het zoeken naar jobs: LinkedIn, job aggregators, job boards, overheidsinstellingen, enz. De concurrentie om de zichtbaarheid op zoekmachines is groot.

Daarom schreef VDAB een aanbesteding uit om een oplossing te vinden voor het optimaliseren van de webpagina's op vdab.be, zodat deze optimaal zouden aansluiten bij de zoekopdrachten van de gebruikers in de zoekmachines (bv. werkaanbiedingen voor een kok in Gent).

" Dankzij Verbolia gaan we nog meer mensen bereiken met passende jobs. Niet enkel mensen zonder werk, maar ook mensen die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging." zegt Liesbet De Vylder, SEO expert bij VDAB.

 Erkenning van technische knowhow en echte marketing expertise

Verbolia werd geselecteerd uit meerdere bedrijven op basis van verschillende criteria. Zo werden de vaardigheden van het team beoordeeld op het gebied van technische en inhoudelijke SEO-kennis en de technische kennis in webontwikkeling.  Bovendien is de oplossing volledig in lijn met de door VDAB beschreven behoeften, namelijk een geautomatiseerde marketingoplossing voor geoptimaliseerde pagina's die perfect geïntegreerd zijn in de bestaande website van de organisatie.

"We zijn er trots op dat we dit contract hebben binnengehaald, dit is een belangrijke erkenning voor het werk van ons team. De samenwerking met VDAB, een publieke organisatie en één van de grootste sites in Vlaanderen, geeft ons zowel zichtbaarheid als geloofwaardigheid bij onze toekomstige prospecten. " zegt Pierre-Olivier Danhaive, CEO en oprichter van Verbolia.

 De ideale innovatieve oplossing voor job sites

Verbolia werd gelanceerd in 2018 en is erin geslaagd om bedrijven en investeerders aan te trekken. Het bedrijf streeft ernaar dé sleutelspeler te worden voor het genereren van trafiek.

Verbolia vereenvoudigt en automatiseert online marketing. In tegenstelling tot traditionele bureaus en SEO-tools heeft Verbolia een oplossing bedacht die gebruik maakt van een reeks technologieën met betrekking tot content optimalisatie, keyword onderzoek en automatisering. 

De oplossing, SEO-as-a-Service genaamd, is gebaseerd op de automatische aanmaak van duizenden pagina's, elk volledig geoptimaliseerd voor zoekmachines. En dit zonder enige tussenkomst van de klant. Elke pagina wordt gemaakt om op een specifieke vraag te beantwoorden. Op het gebied van jobaanbiedingen is het potentiële volume aan te maken pagina's enorm.  De automatisering betekent een grote tijdsbesparing voor jobsites doordat verschillende combinaties van steden en functies kunnen worden geboden en zo het aantal bezoeken kan worden verhoogd. 

Deze technologie is gebaseerd op zeven jaar onderzoek en ontwikkeling op het gebied van AI en SEO, jarenlange ideeënvorming en werk om websites te voorzien van een totaaloplossing zodat ze het hele SEO-gedeelte kunnen uitbesteden. 

Back to top button
Close
Close