Start-up Skipr haalt 7 miljoen op

Het Belgisch platform heeft Belfius ervan overtuigd om zijn historische aandeelhouder (de groep D`Ieteren via Lab Box) te volgen en aandeelhouder te worden. Met deze twee grote groepen achter zich wil de start-up uit Brussel een eigen plek veroveren in Europa.

post-image-3

De start-up Skipr is, bij monde van Mathieu de Lophem, verheugd om aan te kondigen dat een fondsenwerving geconcretiseerd werd die lichtjes vertraging opliep tijdens de coronacrisis. Zijn start-up, die binnen LabBox opgericht werd, de start-up studio van de D`Ieteren groep, meldt een fondsenwerving van 7 miljoen euro gerealiseerd bij Lab Box en Belfius.

De bank wordt "referentieaandeelhouder". De start-up weigert weliswaar om het exacte percentage van zijn deelname te onthullen, maar het wordt top 20 tot 30% geschat. Hiermee zet Belfius nogmaals een stap in de "beyond banking", het is te zeggen het ontwikkelen van niet-bancaire diensten die de klanten in hun eigen ecosysteem houden.

"Wij zijn erin geslaagd om Lab Box en Belfius ervan te overtuigen dat er nu een momentum was voor een platform zoals het onze en dat Skipr dat kon grijpen", legt Mathieu de Lophem uit aan onze collega`s van Trends-Tendances. "Skipr wil zich profileren als DE all-in oplossing om zijn flexibele mobiliteit in Europa te beheren", benadrukt de CEO.

Met dit bedrag wil Skipr zijn aanwezigheid versterken in België waar het een twintigtal corporate klanten heeft. Het wil daarna internationaal gaan, met Frankrijk voorop. "Wij zullen na de zomer de Franse markt aanvallen", kondigt Mathieu de Lophem aan, die een "biz dev" in dienst genomen heeft om het territorium van onze buren te verkennen. De start-up, die vandaag 30 personen tewerkstelt, zou graag een derde markt openen, zonder echter te onthullen welke, en zelfs een vierde, als de cash flow het toelaat.

Back to top button
Close
Close