Facebook Shops: een nieuwe functionaliteit van Facebook

De Facebook-app blijft voortdurende evolueren. Voortaan kunnen de merken met Facebook Shops gratis een online winkel openen om binnen het platform te verkopen en direct te ontvangen.

post-image-3

Facebook biedt de handelaren en webhandelaren voortaan de mogelijkheid om hun cataloog via Facebook Shops online te zetten, en de interface van hun webshop te personaliseren.  De kopers kunnen de status van hun bestelling opvolgen via Messenger, Instagram Direct of WhatsApp, de boodschappendiensten van de groep.

Mark Zuckerberg legt uit: "Het is onze bedoeling om het winkelen eenvoudiger te maken en ervoor te zorgen dat iedereen, van het kleinste bedrijf tot het internationale merk, onze applicatie kan gebruiken om in contact te komen met zijn klanten, ondanks de pandemie die wij nu doormaken".

1 miljoen bedrijven werden geselecteerd om deze nieuwe functionaliteit uit te testen. De 159 miljoen andere bedrijven die er aanwezig zijn, zullen er over enkele weken gebruik van kunnen maken.

Uiteraard zal Facebook Shops de handelaren de mogelijkheid bieden om hun producten via reclame in de schijnwerper te zetten. In een tweede fase is de verkoop binnen WhatsApp en Messenger voorzien.

Facebook Shops mag echter niet verward worden met Marketplace, een functionaliteit waarmee particulieren hun producten kunnen verkopen op Facebook. De nieuwe functie van Facebook is veel geavanceerder en professioneler.

De GAFAM, met Facebook op kop, willen profiteren van de stijging van de e-commerce als gevolg van de Covid-19 crisis. Ook Google tracht de webhandelaren te overtuigen met Google Shopping. Op 22 april werd deze door Google aangeboden functionaliteit gratis voor de webhandelaren: een manier om op te tornen tegen webgigant Amazon.

Back to top button
Close
Close