Hello Customer haalt 6 miljoen euro op

De Gentse scale-up , die een SaaS-platform aanbiedt voor het verzamelen van geautomatiseerde feedback van klanten en de analyse ervan via artificiële intelligentie, wordt nu gesteund door de investeringsfondsen  Senovo Capital en Peak Capital.

post-image-3

Deze injectie volgt na een investeringsfase van 2 miljoen euro in 2018. Hello Customer verwelkomde toen Dovesco en Seeder Func aan boord evenals een groep business angels, waaronder de drie oprichters van Showpad. De bestaande investeerders bevestigen dat ook zij opnieuw deelgenomen hebben aan deze kapitalisatiefase. In totaal heeft Hello Customer zes miljoen euro opgehaald.

De scale-up heeft momenteel een dertigtal medewerkers en is actief in verschillende Europese landen. Het bedrijf wil een koploper worden op de markt van de `customer experience` technologie en ook oversteken naar de Verenigde Staten.

Hello Customer werd in 2015 opgericht door Leslie Cottenjé, Joeri Pansaerts en Bram De Vos. Met het Software-as-a-Service platform dat zij creëerden kunnen bedrijven de ervaringen en verwachtingen van hun klanten beoordelen en analyseren. De software wordt vooral gebruikt door financiële instellingen retailketens. In België telt Hello Customer o.a. Luminus, Lunch Garden en Telenet tot zijn klanten.

"Het coronavirus beïnvloedt de verhouding tussen handelaars en klanten", bevestigt CEO Leslie Cottenjé aan onze collega`s van Data Nes. "Meer dan ooit zijn de bedrijven zich bewust van het belang om goed te luisteren naar de verwachtingen en ervaringen van de klanten, vooral nu, wanneer er beduidend minder persoonlijke contacten zijn en de onlineverkoop volop explodeert. Met ons platform kunnen zij snel peilen naar de reacties van de klanten en te weten komen wat zij denken van een merk, een winkel, een product of een dienst."

Back to top button
Close
Close