Home/ Start-up /De Belgische start-up Proxyclick haalt 13,5 miljoen euro op De Belgische start-up Proxyclick haalt 13,5 miljoen euro op Om het bezoekersregister bij de receptie van bedrijven te digitaliseren, heeft het bedrijf een fondsenwerving gerealiseerd! 2020-01-23Comment Om de ontvangst van bezoekers aan bedrijven te digitaliseren, heeft het jonge Belgische bedrijf Proxyclick een cloudplatform ontwikkeld voor het beheer van bezoekers aan bedrijven. Om deze oplossing ook internationaal verder te ontwikkelen, heeft het bedrijf zopas een financieringsronde van € 13,5 miljoen voltooid in Series B onder leiding van Five Elms Capital. Ook bij deze gelegenheid legde JOIN Capital, dat in november 2017 de serie A fondsenwerving van 3 miljoen euro geleid had voor de Brusselse onderneming, mee in de pot. Met Proxyclick, dat in 2008 opgericht werd door Grégory Blondeau en Laurent Parmentier, kan men op voorhand de bezoeken van externe personen aan een bedrijf voorbereiden, door met name de namen van personen die uitgenodigd waren voor een afspraak, rechtstreeks in de elektronische agenda te zetten en belangrijke elementen aan die personen te sturen zoals de Wi-Fi code en de QR-toegangscode. Op de dag van de komst van de bezoekers registreren die zich op een touch tablet. Dat dient niet alleen voor beveiligingsverificatie, maar ook om hun aanwezigheid te melden aan de betrokken teams. Het bedrijf heeft ook belangstelling voor het beheer van vergaderzalen en parkeerplaatsen, naast een manier om de bezoekers doorheen de lokalen van het bedrijf te gidsen. Met deze nieuwe financiering wil Proxyclick zijn actieterrein uitbreiden, door zijn inspanningen vooral rond gelaatsherkenning te concentreren en zo de veiligheid bij de identificatie van bezoekers te verstevigen. Tegelijkertijd wil het bedrijf ook zijn aanwezigheid in de Verenigde Staten versterken, zijn belangrijkste markt, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk. In dit kader zal Grégory Blondeau, medeoprichter en CEO van de Belgische start-up, verhuizen naar New York om er de ontwikkeling van de activiteiten aldaar te verzorgen. Het bedrijf heeft in zijn portfolio de klanten Airbnb, Revolut, L`Oréal en Vodafone. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address