Showpad haalt 70 miljoen dollar op

Showpad, dat software levert die de verkoop moet ondersteunen, heeft zopas een fondsenwerving afgerond van 70 miljoen dollar bij Dawn Capital en Insight Venture Partners. De historische investeerders, Hummingbird en Korelya Capital namen ook deel aan de operatie.

post-image-3

Het Belgisch bedrijf Showpad, opgericht in 2011 door Louis Jonckheere, Peter Minne en Pieterjan Bouten, ontwikkelt tools om de verkoop te activeren, die het beheer van de inhoud van verkopen moet faciliteren, de integratie, training en coaching, om zo de verkopers te stimuleren, de kopers te engageren en het conversiegehalte te verhogen.

"Vandaag kan dankzij enorme innovaties de workflow van marketing- en salesteams geautomatiseerd worden. Nochtans beperken de verkopen zich uiteindelijk tot één persoon, die aan een andere verkoopt. Historisch gezien gaat het om een offline proces dat uiterst onsamenhangend en ondoorzichtig is", merkt Norman Fiore op, General Partner bij Dawn Capital.

Showpad heeft verleden jaar twee overnames gedaan om zijn mogelijkheden uit te breiden. Zo heeft het Belgisch bedrijf de software voor verkooptraining van LearnCore en het meeting intelligence platform Voicefox overgenomen. In 2018 is het bedrijf wereldwijd met 90% gegroeid en alleen al in de Verenigde Staten met 150%. De aantrekkingskracht van de Amerikaanse markt heeft er ook toe geleid dat Showpad zijn personeelsbestand heeft uitgebreid in zijn filiaal in Chicago, met meer dan 150 extra werknemers in de afgelopen 18 maanden.

Vandaag heeft het bedrijf, dat ook kantoren heeft in Brussel, Londen, München, Wroclaw, San Francisco en Portland, naar eigen zeggen meer dan 1.200 klanten in 50 landen. In zijn activiteitensector heeft Showpad Amerikaanse spelers als concurrent, zoals Highspot, dat begin deze maand 60 miljoen dollar ophaalde voor zijn platform voor verkoopactivatie gebaseerd op artificiële intelligentie, en Seismic, dat in december 2018 een fondsenwerving afsloot van 100 miljoen dollar.

Deze nieuwe financiering moet het bedrijf in staat tellen om zijn teams te versterken door meer dan 200 nieuwe jobs te creëren, wat zijn wereldwijd personeelsbestand tegen het einde van het jaar op 400 medewerkers zal brengen. Showpad is van plan zijn internationale expansie verder te zetten, en legt daarbij de nadruk op Europa, en dan in het bijzonder Frankrijk, en Japan.

Back to top button
Close
Close