Connect with us
woman-sunglasses

Market news

Conversion Talent wordt Ariad

Conversion Talent wordt Ariad

Digital human capital organisatie Conversion Talent groeit en verandert zijn naam in Ariad. Dankzij zijn nieuwe hybride structuur – een rekruterings- en consultancyorganisatie in één – wordt Ariad de perfecte partner om bedrijven naar een digitale toekomst te leiden met een aanbod van rekruterings-, consulting-, ontwikkelings- en digitale oplossingen voor een succesvolle digitale transformatie. “Ariad wil bedrijven helpen om voorop te lopen en te blijven inzake digitale transformatie, in plaats van hen voortdurend bij te laten benen”, zegt Jeroen Van Ermen, CEO van Ariad. Ariad heeft al een bewezen staat van dienst bij topbedrijven als Carrefour, BNP Paribas, Orange, L'Oreal, in de Benelux en daarbuiten, en zal spoedig zijn intrede doen op de Spaanse markt.

Nieuwe hybride structuur

De diensten van Ariad zijn geëvolueerd van de rekrutering van vast personeel naar outsourcingdiensten. Onlangs is het bedrijf begonnen met het toevoegen van consulting, een nieuwe service voor bedrijven die hun digitale transformatie willen starten of versnellen, maar meer hulp nodig hebben om uit te zoeken hoe en met wie. Deze evolutie wordt nu gevierd met een nieuwe naam: Ariad.

Onze nieuwe hybride structuur – een rekruterings- en consultancyorganisatie in één – maakt van Ariad de perfecte business partner om de weg naar een digitale toekomst te leiden. Bedrijven maken veel veranderingen door, maar vaak wordt de menselijke kant van verandering vergeten. We bieden bedrijven een combinatie van rekruterings-, consulting-, ontwikkelings- en digitale oplossingen op een lean en agile manier. Daardoor zijn we uiterst effectief in de digitale transformatie van elk bedrijf”, zegt Jeroen Van Ermen, medeoprichter en CEO van Ariad.

Voorsprong nemen in plaats van bijbenen

De laatste jaren is het landschap veel complexer geworden. Enerzijds heeft de digitale versnelling het voor bedrijven veel moeilijker gemaakt om met alle nieuwe technologieën en hun mogelijkheden om te gaan. Anderzijds is het door de war for talent voor bedrijven ongelooflijk moeilijk geworden om digitale profielen te vinden, zeker met de toegenomen vraag naar expertise. Als gevolg daarvan moeten en willen bedrijven steeds meer bereid zijn om op zoek te gaan naar creatieve oplossingen.

Ariad wil bedrijven helpen om voorop te lopen en te blijven inzake digitale transformatie, in plaats van gewoon voortdurend bij te moeten benen. Om voorsprong te kunnen nemen heb je een meer strategische, meer pragmatische en – zeer zeker – op maat gesneden aanpak nodig. En daar is Ariad in gespecialiseerd”, zegt Van Ermen. En het werkt: Ariad bedient al vooraanstaande bedrijven als Carrefour, BNP Paribas, Orange, L'Oreal, in de Benelux en daarbuiten, en zal spoedig zijn intrede doen op de Spaanse markt.

Voortdurend evoluerende niche

De weg naar specialisatie begon in 2013, toen Jeroen Van Ermen en Mathias Lamiroy Conversion Talent – nu omgedoopt tot Ariad – oprichtten op een manier die tot in de kern digitaal was, met een flexibele, internationale structuur en een agile manier van werken. De visie van Jeroen en Mathias was dat het werven van digitaal talent een job is voor digitale talenten, die dezelfde taal spreken, met digitale tools en een digitale mindset vanaf het begin.

Meteen na de succesvolle voltooiing van een eerste grote uitdaging in het eerste jaar, de lancering van Hello Bank, openden Van Ermen en Lamiroy een kantoor in het Spaanse Almeria, en twee jaar later ook in Madrid.

Deze internationale structuur was een sleutelelement voor de cultuur van wat nu Ariad is: op afstand werken, betrokken zijn in verschillende landen, agile zijn. “Het maakte onze mensen al vertrouwd met digitale tools voordat anderen dat waren. Zij belichamen echt de digitale diensten die wij aanbieden. Daarom kunnen we ons meer op mensen focussen en dat is wat ons onderscheidt van de concurrentie: we zijn pragmatischer, gebruiken minder buzzwords, zijn meer hands-on, meer rechttoe rechtaan, transparanter en – bovenal – meer gespecialiseerd”, zegt Van Ermen. “Bedrijven zijn steeds meer op zoek naar deze specialisatie en daarom verschuift de markt naar ons toe. Onze expertise is zeer niche en evolueert voortdurend mee met het landschap.

Click to comment
TOP 100 DIGITAL AGENCIES

NEWSLETTER

Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,…

Voorbeeld Newsletter

Vacatures

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top