PwC België en Human Interface Group bundelen de krachten

PwC investeert in gebruikerservaringscompetenties: Uitstekende gebruikerservaringen dankzij de expertise van Human Interface Group

post-image-3

PwC en Human Interface Group hebben bekendgemaakt dat ze een definitieve overeenkomst zijn aangegaan, waarbij PwC 100% van de aandelen van Human Interface Group heeft verworven en daarmee een diepgaande expertise op het gebied van gebruikerservaringen bij digitale producten en diensten.

Deze investering toont aan dat PwC de gebruikerservaring (user experience - UX) in de context van digitale transformatie zeer belangrijk vindt. “Toporganisaties weten dat het creëren van een nieuwe, memorabele en betekenisvolle ervaring – een ervaring die niemand anders in de markt kan bieden – het grootste bedrijfspotentieel biedt”, zegt Floris Ampe, Digital Services & Innovation Leader, PwC België. “Onze klanten letten bij hun transformatieplanning op drie aspecten: de Business, de eXperience (de ervaring voor de gebruikers, of dat nu klanten, burgers, werknemers, leveranciers, enz. zijn) en de Technologie.” 

Naast onze zakelijke en technologische vaardigheden werken we steeds meer samen met onze collega's van Human Interface Group om onze vaardigheden aan te vullen met die van hen op het vlak van een uitstekende klantervaring”, legt Floris Ampe uit. “We hebben met verschillende bureaus samengewerkt, maar bij Human Interface Group hebben we mensen gevonden die niet alleen werkten aan de esthetiek van een mobiele oplossing of de technische gebruikerservaring van een dienst, maar ook echte business consultants waren die samen met hun klanten een compleet beeld van de eindklant opbouwden. Van onze klanten horen we dat het voor hen logischer is om dit samen te doen, en daarom hebben we besloten dat we voor onze klanten onze krachten volledig moesten bundelen.

De combinatie van business, ervaring en technologie is wat we BXT noemen”, zegt Floris Ampe. “Het is een filosofie die klanten helpt hun relatie met hun klanten, burgers, werknemers en partners tegen het licht te houden.” PwC heeft een wereldwijd netwerk van Experience Centres opgebouwd, dynamische omgevingen waarin klanten zich een voorstelling kunnen maken van hun toekomstige gebruikerservaring.

Human Interface Group in Mechelen is gespecialiseerd in het creëren van fantastische customer journeys in elk type digitale omgeving. "Sinds 1992 stelt het bedrijf zijn klanten in staat om UX als een strategische differentiator te gebruiken. Deze uitgebreide expertise in de manier waarop eindgebruikers interageren met de producten en diensten van een organisatie is volledig complementair aan onze huidige digitale diensten”, zegt Axel Smits, voorzitter van PwC België. “We bedienen onze klanten van strategie tot uitvoering, waarbij we hen in de hele waardeketen begeleiden en met hen samenwerken – en tegenwoordig houdt dat in dat we hen helpen het volledige potentieel van digitale transformatie in elke fase te realiseren. Succes is sterk afhankelijk van hoe eindgebruikers deze digitale omgevingen ervaren, en van hoe ze bij het veranderingsproces worden ondersteund. De uitbreiding van onze capaciteiten met diepgaande en brede UX-expertise past perfect binnen onze end-to-end ondersteuningsstrategie om onze klanten te helpen bij de transformatie en de groei van hun bedrijf in de toekomst. We gaan deze knowhow inzetten in het Experience Centre in Brussel in combinatie met onze standaard bedrijfs- en technologieconsultancy. Daarbij werken we op het snijpunt van disciplines om klanten coherente oplossingen te bieden.

We zijn bijzonder verheugd over de samenwerking met PwC. In de eerste plaats omdat we dezelfde waarden delen en we van mening zijn dat we voor succes heel dicht bij onze klanten en medewerkers moeten staan”, zegt Kris Vanstappen, CEO van Human Interface Group. “In de tweede plaats omdat we zien hoe goed we bij elkaar passen. In de afgelopen kwarteeuw van snelle technologische veranderingen hebben we in een groot aantal sectoren eindgebruikerservaringen geboden voor alle soorten systemen. Nu hebben we de mogelijkheid om ons toonaangevende UX-team te integreren in de multidisciplinaire BXT-strategie van PwC. We zijn altijd van mening geweest dat het veel positiever en eenvoudiger is om verandering te stimuleren door te maken wat de gebruiker werkelijk wil, en door hem vervolgens de weg te wijzen op een reis die hij graag wil ondernemen. PwC onderschrijft dat het raakvlak tussen mens en technologie belangrijk is om interessante ervaringen te creëren die nodig zijn voor een succesvolle digitale transformatie. Als onderdeel van PwC kunnen we onze klanten en medewerkers tal van mogelijkheden bieden en toegang tot kennis en diensten die anders onmogelijk waren geweest. We kijken er echt naar uit om onze gezamenlijke teams in te zetten voor onze klanten, zodat zij hún medewerkers en klanten unieke en interessante ervaringen kunnen bieden.” 

Back to top button
Close
Close