Hoe 3D-printing de klantervaring radicaal verandert

De handelaars bevestigen het: 70% van de managers erkent dat 3D-printen voor een hogere tevredenheid zorgt bij de klanten in hun handelszaak, die steeds meer verzot worden op gepersonaliseerde producten.

post-image-3

De vraag naar gepersonaliseerde, snel beschikbare producten stimuleert het investeren in nieuwe printtechnologieën. Dat is wat blijkt uit een onderzoek, uitgevoerd door Ricoh Europe, waarin aangetoond wordt welke rol de 3D-printtechnologieën spelen om de retailers een concurrentieel voordeel te bezorgen.

Zo meent 73% van de ondervraagden dat de investering in 3D-printing meteen voor een grotere tevredenheid zorgt bij de klanten. 84% van de winkelmanagers stelt een groeiende vraag naar snellere leveringen vast, terwijl 74% ervan tevens bevestigt dat de klanten steeds meer gepersonaliseerde producten verlangen.

In deze optiek verklaart 68% dat nieuwe print-technologieën een belangrijke bron van differentiatie zijn voor hun bedrijf.

"In het tijdperk van de mobiele gebruiker is het meer dan ooit belangrijk dat men de klanten het juiste product levert op het juiste moment. De traditionele retailers moeten het opnemen tegen hun digitale rivalen, om on-demand producten te leveren en om die aan te passen aan de individuele smaak van hun klanten", besluit Eric Gryson, CEO van Ricoh Belgium.

Back to top button
Close
Close