D-30: de dag nadert dat de GDPR in voege treedt!

Op 25 mei 2018 zal de GDPR (of AVG in het Nederlands - Algemene Verordening gegevensbescherming) in werking treden in de hele Europese Unie. Deze nieuwe wet verplicht bedrijven die persoonlijke gegevens over hun klanten verzamelen om maatregelen tot transparantie te nemen.

post-image-3

Om de huidige richtlijn over gegevensbescherming (95/46 EC) uit 1995 te hervormen, hebben de delegaties van de Europese Commissie, het Europese Parlement en de Europese Raad samengewerkt om een nieuwe regelgeving uit te werken: de GDPR.

De hoeveelheden data die elke dag uitgewisseld worden, zijn drastisch gestegen, het soort van informatie is ook danig veranderd en de manieren om data uit te wisselen zijn verveelvoudigd. Big Data is trouwens het flagrantste voorbeeld van deze evolutie.

Al die factoren waren redenen om de oude richtlijn te vervangen. Die was helemaal niet meer aangepast aan de dagelijkse uitwisseling van gegevens, vooral in een tijdperk dat het digitale alomtegenwoordig is. Deze nieuwe verordening wil daarom de bescherming van de gegevens van personen binnen de Europese Unie versterken en eenmaken (harmonisering van de regelgeving). En bij uitbreiding wil de GDPR de controle over hun persoonlijke gegevens terug aan de burgers geven, en tegelijkertijd hun beschermingsniveau verhogen.

Facebook en andere  GAFA tech-bedrijven, die de laatste tijd getroffen zijn door ophefmakende schandalen, zijn niet de enigen die te maken hebben met het verwerken van gegevens - uw bedrijf is dat ook! Maar hoe kunt u voldoen aan de GDPR-regelgeving? Digimedia biedt een gids aan om de bedrijven te begeleiden die de nieuwe regels voor gegevensbeescherming willen eerbiedigen. Een rapport dat de essentie bevat van de 150 -vrij onverteerbare- pagina`s van de wetgeving en u voorbereidt om uw bedrijf conform de wetgeving te maken.

- Een rapport opgesteld door een journalist / consultant in Europese zaken
- Voorwoord van Philippe De Backer, Belgisch Staatssecretaris voor de privacy
- Een praktische gids: 10 simpele stappen naar conformiteit
- Een overzicht van de voornaamste wijzigingen voor de bedrijven
- Hoe marketing-initiatieven creëren in een post-GDPR tijdperk?
- The Lawyers Take: interview met twee GDPR-specialisten: Alexiane Wyns, advocaat aan de Brusselse balie, en Morgane Ermengem, lid van DeJuristen.
- Het Europees standpunt over schendingen van de privacy
- Case studies: Belgische en internationale bedrijven leggen uit hoe zij zich voorbereiden op deze grote verandering.

Hier moet u zijn om het rapport in het Engels aan te schaffen! Geniet tot 25 mei van ons speciaal aanbod en koop het rapport aan de prijs van 490 euro aan (in plaats van 690 euro).
 

Back to top button
Close
Close