De Belgische startup Talmundo haalt 1,3 miljoen groeikapitaal op

Talmundo kondigde een investeringsfase aan van 1,3 miljoen euro. Dit geldt zal dienen voor de ontwikkeling van zijn `onboardingplatform`, bedacht om de bedrijven te helpen hun nieuwe rekruten sneller in te wijden.

post-image-3

Talmundo, gevestigd in Den Haag en Antwerpen, werd in 2012 opgericht door onze landgenoot Stijn de Groef. Aanvankelijk was de startup bezig met de ontwikkeling van een algemene HR-app, maar in 2014 besliste hij om zijn actieterrein uit te breiden tot het onboarding-proces.

Tussen het moment dat een werknemer zijn contract ondertekent en het moment dat hij volledig operationeel is, gebeurt er immer een hele administratieve rompslomp. Talmundo probeert deze ingewikkelde fase te verbeteren met apps en cloud-software. Grote bedrijven zoals Bacardi, ArcelorMittal, Staples en BNP Paribas behoren tot de klanten van Stijn de Groef.

2017 was een geweldig jaar voor het jonge Belgisch-Nederlandse bedrijf, nadat TIIN Capital er een half miljoen euro in investeerde. Een jaar later injecteert het Nederlandse investeringsfonds nog eens 1,3 miljoen euro. Dit geld zal gebruikt worden om de positie van Talmundo in de Benelux te versterken en om zich te verankeren in Groot-Brittannië en Frankrijk. Het bedrijf is ook van plan om te blijven investeren in productontwikkeling, zoals kunstmatige intelligentie voor een` Onboarding Chatbot`.

Back to top button
Close
Close