De Belgische PR-software Prezly verovert de wereld

Prezly, de Belgische PR-software, legt een prachtig parcours af in het buitenland. Na Europa, Noord-Amerika, Australië en Brazilië, vestigt het bedrijf zich nu ook in Hong Kong om de Aziatische markt te veroveren. En door het luchtvaartbedrijf Cathay Pacific aan zijn klantenbestand toe te voegen slaat het meteen een grote slag.

post-image-3

Met Prezly kunnen PR- en communicatieteams gemakkelijk multimediaverhalen van hun merk of organisatie delen met journalisten en influencers, maar ook met interne medewerkers en andere stakeholders. In een praktisch te gebruiken online tool biedt het platform een ideale combinatie van een online redactiekamer, een CRM, een emailing en het delen van bestanden. Voor heel wat communicatieprofessionals is Prezly een onmisbaar werkinstrument geworden dat zij dagelijks gebruiken.

In minder dan 10 jaar tijd is de Belgische scale-up, die nog altijd voor 100% in handen is van zijn initiële oprichters, een belangrijke speler geworden die wereldwijd aanwezig is. Zijn klanten komen nu uit bijna alle sectoren en regio`s uit de hele wereld: AB InBev, Australian Broadcasting Company, AXA, Brussels Airlines, Oakley, Emirates Airlines, Estée Lauder, IKEA, Lidl, KBC, Artsen Zonder Grenzen, Oakley, Oakley, Samsung, Sennheiser, Telenet, Toyota.....

In de loop van de laatste jaren heeft Prezly zijn internationale aanwezigheid aanzienlijk versterkt, door onder andere commerciële medewerkers te plaatsen in verschillende Europese landen, in de Verenigde Staten, Australië, Brazilië en nu ook in Hong Kong. Prezly is actief in 32 verschillende landen en meer dan 50 percent van de inkomsten werd dit jaar in het buitenland gegenereerd.

"Het was altijd al onze ambitie om een wereldspeler te worden. Maar het doet uiteraard het hele team plezier te zien dat onze inspanningen hun vruchten beginnen af te werpen, en dat wij op het hoogste niveau spelen, in België, maar ook in de Verenigde Staten, in het Midden-Oosten, in Australië en Azië", verklaart Jesse Wynants, medeoprichter van Prezly.

"Het groeipotentieel blijft trouwens nog altijd enorm. Omdat content marketing en earned media overal een sterke groei kennen, aangezien de klassieke aanpak van reclame, namelijk "aandacht kopen", gewoon niet meer werkt. Adblockers worden steeds vaker gebruikt en de gebruikers geloven in hun eigen netwerken en externe experten, zoals journalisten en bloggers. Toch wordt het tegelijkertijd voor bedrijven en merken steeds moeilijker om al die content en bijkomende contacten goed te beheren. Met Prezly hebben wij een unieke oplossing daarvoor", gaat hij verder.

"De laatste jaren hebben wij aan de grondvesten gewerkt: een stabiele, snelle en gebruiksvriendelijke tool die onze gebruikers tijd laat winnen. Vandaag zijn wij eerder bezig met `slimme` functionaliteiten, zoals het automatisch verrijken van contacten en het voortdurend upscalen van de relatie met een stakeholder. Deze slimme functies helpen de communicatieteams om op gepersonaliseerde manier te communiceren, wat het resultaat haast altijd ten goede komt. Wij stellen trouwens in onze gebruiksstatistieken vast dat het CRM-gedeelte van Prezly, dat de releaties met de verschillende stakeholders moet analyseren en optimaliseren, steeds belangrijker wordt voor onze klanten", zo verklaart Gijs Nelissen, oprichter van Prezly.

De Belgische start-up was tot nu minder aanwezig op de Aziatische markt, maar zijn vestiging in Hong Kong gaat dat veranderen. Vanuit deze stad wil het bedrijf ook banden leggen met China. Maar nog voor de effectieve uitrol een feit is werd al een eerste groot contract getekend: luchtvaartmaatschappij Cathay Pacific, gevestigd in Hong Kong, zal met Prezly samenwerken om zijn berichten te publiceren en te delen met de pers en invloedrijke personen. Dit partnerschap komt op het juiste moment: vanaf 28 maart 2018 zal Cathay Pacific vier keer per week een verbinding hebben tussen Brussels Airport en Hong Kong.

Back to top button
Close
Close