Home/People/Cisco benoemt Michel Assink tot Collaboration Lead in België en Luxemburg Cisco benoemt Michel Assink tot Collaboration Lead in België en Luxemburg Michel Assink wordt verantwoordelijk voor de verkoop van Cisco’s collaboration-systemen in België en Luxemburg. Collaboration is een verzamelnaam voor onder meer telefonie, video en unified communications. Assink moet de lokale partners en klanten van Cisco begeleiden naar een recurrent verkoopmodel en ook het partnership met Apple sterker commercialiseren. Zijn voorganger Bart Vanden Wyngaerd promoveert naar een Europese functie. 2017-10-29Comment De collaboration tak is cruciaal voor de strategie van Cisco om meer omzet te genereren uit software. Michel Assink: “Met onze video- en telefonietoepassingen draagt onze divisie daar al jarenlang toe bij. Nu willen we de samenwerking en communicatie in bedrijven opnieuw fundamenteel veranderen. Met Cisco Spark verbinden we niet alleen mensen: dankzij technische koppelingen of API’s maken we human-to-machine communicatie mogelijk. Wanneer een machine een probleem meldt, kan Spark bijvoorbeeld meteen een Spark Room creëren met de juiste technicus, helpdeskmedewerker, partner en klant. Bots helpen om dat proces verder te automatiseren. Technologie moet voor de mensen werken en niet andersom. Het is die gebruikerseenvoud die ons onderscheidt van de competitie.” Michel Assink werkt al sinds 1999 bij Cisco Belux. Hij startte er als systeemingenieur en specialiseerde zich al snel in het toen nieuwe IP-telefonie. In 2010 schakelde hij over naar een verkoopfunctie in collaboration. Assink heeft een bachelordiploma in Computerwetenschappen van de Avans Hogeschool in Breda. Bart Vanden Wyngaerd gaat op Europees niveau de verkoop aansturen van Cisco’s corporate klanten. Een nieuw inbound team moet de samenwerking met grote multinationals verbeteren. Cisco gaat ze voortaan centraal ondersteunen, vanuit het land waar het hoofdkantoor is gevestigd. “In totaal hebben 43 van onze grootste klanten hun hoofdkwartier in onze EMEAR-zone of Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Rusland. Mijn team zorgt dat de dienstverlening over alle vestigingen van die topklanten gelijk is. We zullen hen ook meer geïntegreerde oplossingen bieden volgens ons ‘Country Global Enterprise Model’. De inbound divisie is nieuw en draait toch al meteen een half miljard omzet.” Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address