Social Lab heeft grote honger: het agentschap vestigt zich nu ook in Dubai

Haar aanwezigheid in acht landen is niet meer genoeg. Het Brussels agentschap, gespecialiseerd in social media marketing, investeert nu ook in het Midden-Oosten

post-image-3

Social Lab, dat vier jaar geleden voor 80% overgenomen werd door de reclamegroep WPP (Ogilvy, GroupM), opent nu een kantoor in Dubai. Met aan het hoofd Matthieu Vercruysse, voormalige baas van Social Lab Londen. Het is zijn doelstelling om de business te ontwikkelen in deze volop bloeiende streek. Een van de medeoprichters vertrouwde aan onze collega`s van L`Echo toe: "Er zijn weinig wereldwijde spelers zoals wij, en het vermogen om te groeien van de grote markten waar wij aanwezig zijn is enorm".

Het agentschap werd in 2010 opgericht door Yves Baudechon en Gilles Bindels, en telt nu 300 medewerkers naast een resem prestigieuze klanten zoals Philips, Nespresso, IBM. Op haar site staat vermeld dat zij in de voorbije 7 jaar maar liefst 8500 campagnes gevoerd heeft in 91 landen. Het agentschap wil in 2020 een omzetcijfer bereiken van 100 miljoen euro. Een andere doelstelling, op korte termijn: investeren in de Zuid-Amerikaanse markt, het enige continent waar Social Lab nog afwezig is.

Back to top button
Close
Close