Een groei van 53% voor Qualifio in 2017

Qualifio, het SaaS voor engagement en datacollectie, heeft zopas zijn fiscaal jaar afgesloten op 30 juni 2017. Het omzetcijfer bedraagt 2,57 miljoen euro, wat een groei betekent met 53% tegenover het boekjaar 2015-2016. Voor het eerst overschrijdt het ARR (Annual Recurring Revenu) de 2 miljoen euro, dankzij nieuwe abonnementsklanten, waaronder Decathlon, Volkswagen, Michelin, TMG, Webedia, GRDF, enz.

post-image-3

De groei van Qualifio kreeg een boost door de opening van twee nieuwe kantoren, in Amsterdam en Madrid, maar ook door de stijgende vraag van bedrijven en media naar performante tools voor het verzamelen en segmenteren van data op hun websites, mobiele apps en sociale netwerken.

Qualifio wil voor zijn klanten een essentiële bouwsteen zijn van hun "data" architectuur. Het laat zich integreren in andere data-tools van de bedrijven, zoals CRM of Customer Relationship Management (Salesforce, Selligent, Actito, …), DMP of Data Management Platform (Krux, Lotame, Adobe, …) en IAM oftewel Identity & Access Management (Gigya, Janrain, …).

Qualifio mag  prat gaan op een sterke groei terwijl het ook een positieve EBITDA kan neerzetten en zijn rendabiliteit behoudt op het niveau van het boekjaar 2015-2016. Qualifio zou die groei in 2017-2018 moeten verderzetten, dankzij de inzet van 14 nieuwe medewerkers in zijn kantoren in Louvain-La-Neuve, Parijs, Amsterdam en Madrid.

Back to top button
Close
Close