Hoe WAX Interactive Gent zijn groei in 2017 waarmaakt

Het digitale marketingagentschap van de groep SQLI voorziet een stijging van zijn personeelsbestand met 25% tegen het einde van dit jaar. Aan de basis van deze commerciële groei: de nieuwe pijlers van de digitale business, zoals connected experience, social selling en data intelligence.

post-image-3

WAX Interactive Gent, het digitale marketingagentschap van de Europese groep SQLI, is onlangs verhuisd naar Huize Minne, in een groter kantoor, op enkele honderden meters van het oude. Een verhuis waarmee de uitbreiding van het bedrijf ondersteund kan worden. WAX voorziet immers een stijging van zijn personeelsbestand met 25% tegen het einde van het jaar.

Het agentschap -dat op de 25e plaats staat in de top 100 van de digitale marketingagentschappen in België van het magazine Inside Digimedia.be- verklaart zijn commercieel succes door zijn herpositionering van webagentschap naar een digitaal marketingagentschap dat globale prestaties levert.

"Vandaag volstaat een website niet meer; de bedrijven moeten zich vooral focussen op het juiste midden tussen de sociale netwerken en andere marketingtools", zo verklaart Brecht Malfait, directeur van WAX Interactive Gent.

Social selling is mode geworden. De klanten krijgen een band met producten en merken dankzij goed doordachte online marketingcampagnes. Het gaat niet alleen meer om het product. Het hoofddoel is het sensibiliseren van gebruikers voor het merk en het bieden van een unieke ervaring.

"Wij hebben bij onze klanten vastgesteld dat het investeren in storytelling vruchten afwerpt. Men focust zicht niet enkel meer op het product, maar ook op de opportuniteiten die het de gebruiker biedt. Voeg daar de juiste emoties aan toe en we kunnen spreken van een geslaagde online campagne", besluit Brecht Malfait.

In 2017 heeft WAX Interactive gewerkt met Lexus, Toyota en Suzuki voor het creëren van online marketingcampagnes en lead generation. Voor Lexus heeft het bedrijf een API ontwikkeld die Facebook rechtstreeks verbindt met het CRM-systeem van de klant, zodat alle nieuwe data automatisch verzameld kunnen worden.

Het bedrijf heeft ook klantenreferenties op zijn naam staan in de voedingssector en immobiliën met bekende merken zoals Elvea, Imperial, Maggi, Beefeater, Ibis en Sea Coast.

De dienstverlenende groep SQLI werd in 1990 opgericht; hij omvat een 2.200 medewerkers in 7 agentschappen in Frankrijk, 3 in Zwitserland, 3 in de Benelux, een in het Verenigd Koninkrijk, in Zweden en offshore centra in Zuid-Afrika en Marokko. De op Euronext Parijs genoteerde groep zette in 2016 een omzetcijfer neer van 191 miljoen euro.

Back to top button
Close
Close