Hoe het mobiele verkeer het internet verovert

Het mobiele verkeer heeft zijn hoogste historisch niveau gehaald in Europa. De grote merken zijn de eersten bij wie voor het eerst 50% van het verkeer gegenereerd wordt door smartphones, een beslissende mijlpaal. Een prestatie die aangevuurd wordt door de verwachtingen van de gebruikers. Maar wie gaat er juist met dat mobiele verkeer lopen?

post-image-3

Het mobiele verkeer staat op een historisch hoog niveau in Europa. De grote Britse merken zijn de eersten die een beslissende mijlpaal overschrijden, met 50% van het verkeer gegenereerd door de smartphones.

De merken van financiële diensten van hun kant zijn goed voor 53% van het mobiele verkeer, wat het hoogste niveau is ooit geregistreerd, zo blijkt uit het laatste Adobe Digital Insights Europe Best of the Best 2016 rapport.

Volgens het Adobe Digital Insights Europe Best of the Best 2016 rapport weten de marketeers nu hoe zij uitzonderlijke mobiele ervaringen kunnen bieden: de smartphone geniet de voorkeur voor de meeste activiteiten.

In Europa geschiedt het meeste webbezoek weliswaar nog altijd via een computer, maar dat daalt in alle landen en alle activiteitensectoren, terwijl het gebruik van mobiele toestellen blijft toenemen.

Deze conclusies worden getrokken uit gegevens van Adobe Analytics Cloud, gebaseerd op de analyse van online prestaties van 20% van de best geklasseerde bedrijven met gebruik van Adobe Experience Cloud, en ook op een onderzoek naar de online gewoonten van meer dan 5.000 Europese gebruikers.

Wie gaat er lopen met het mobiele verkeer?
Bij de best presterende bedrijven was in 2016 niet minder dan 41% van het webverkeer afkomstig van een smartphone! Een beduidende stijging tegenover het jaar tevoren, vermits de mobiele toestellen in 2015 slechts goed waren voor één derde van het verkeer (32%).

Deze bedrijven doen het gemiddeld met 32% beter dan hun collega`s op gebied van mobiel verkeer. De Britse Best of the Best merken staan aan de kop; gemiddeld geschiedt de helft van de webbezoeken op een mobiel toestel, alle sectoren dooreen genomen.

Voor de 20% meest performante bedrijven zijn het de financiële diensten die de sterkste stijging noteren, met 53% van de online bezoeken afkomstig van een smartphone, gevolgd door de media en amusement (52%), vervolgens de grootwarenhuizen (46%).

Bekijkt men de hele markt, dan lagen de smartphones aan de origine van een derde van de webbezoeken in Europa (31%) in 2016. Het aandeel van de smartphones is dus gestegen in vergelijking met de 22% genoteerd in 2015. Ter vergelijking, computers waren slechts goed voor drie vijfde van het internetverkeer (58%) tegenover 65% in 2015.

Back to top button
Close
Close