MEC Belgium bedenkt de shoppingervaring van morgen

Donderdag 1 juni 2017 was Kinepolis Imagibraine in Eigenbrakel het toneel van de Gondola Day: het event voor professionals uit de wereld van Retail & FMCG. De gelegenheid voor MEC Belgium om aan meer dan 600 professionals uit de sector een nieuwe phygital oplossing voor te stellen, ontwikkeld dankzij de digitale aanraakschermen van Think&Go NFC.

post-image-3

Om deze nieuwe phygital oplossing te promoten liet MEC Belgium niets aan het toeval over. Zodra je een voet binnenzette op de Gondola Day, was het onmogelijk te ontsnappen aan de vraag: “Do you know we spend weekly 2h37 shopping?”. Schermen nodigden de professionals uit deze nieuwe oplossing te komen ontdekken op hun stand die afgebakend was door 4 meter brede zeilen met hun visual aan de buitenkant en binnenin tal van verkoopruimtes voor een totale onderdompeling en inleving in de nieuwe oplossing dankzij de schermen van Think&Go NFC. En dan vergeten we nog de innovatieworkshops die ook die dag werden gegeven …

Thierry Brynaert, CEO van MEC Belgium, geeft meer uitleg: “Deze nieuwe mediaoplossing die samen met Think&Go werd ontwikkeld heeft als doel het leven van de consument eenvoudiger te maken door de tijd die hij spendeert aan boodschappen te verkorten, maar ook de merken de mogelijkheid te bieden een bevoorrechte relatie op te bouwen met de consument vóór de aankoop. En dat allemaal dankzij een unieke ervaring!” Concreet bestaan er twee oplossingen: een voor webshops en een voor promoties in de winkel. Zo kan de oplossing voor webshops zich al bij het binnenkomen op je kantoor bevinden, of in een winkelgalerij, op straat of ter plekke bij een activiteit. Thierry Brynaert gaat verder: “Niet alleen is de technologie van de Think&Go NFC-schermen beschikbaar overal waar er een internetverbinding is, ook biedt deze nieuwe phygital oplossing de consument de mogelijkheid het product afgebeeld op het scherm onmiddellijk te bestellen en te betalen. En dit gewoon via smartphone, smartwatch of bankkaart op voorwaarde dat de NFC-technologie hierop geïnstalleerd is. De consument kan dan kiezen om de producten bij hem thuis te laten leveren of deze later te komen afhalen in de winkel.” Het scherm dat promoties aanbiedt, geeft de consument dan weer de mogelijkheid onmiddellijk gebruik te maken van kortingbons in de winkels via zijn klantenkaart, smartphone, vervoersbiljet, enz.

 

Gedaan dus met tijd te verliezen met naar de winkel te gaan of verloren te lopen in de rubrieken van een webshop. Een studie van de VUB toonde trouwens aan dat de Belg per week gemiddeld 2u37 spendeert aan boodschappen doen. Het opzet is dan ook deze tijd in te korten. Want met wat staat 2u37 nu eigenlijk gelijk? Dat is de tijd die je nodig hebt om naar Londen te reizen, shoppingparadijs bij uitstek. MEC Belgium koos er dan ook voor op haar stand een reis naar Londen weg te schenken om deze nieuwe mediaoplossing helemaal concreet te maken. Weg ook je frustraties omdat je thuis je kortingbonnen die je zo zorgvuldig had uitgeknipt bent vergeten! De promoties op het scherm creëren zo een beslissend contact tussen de consumenten en de merken op het moment dat zij het meest ontvankelijk zijn om het product aan te kopen.

“Voor de merken betekent de oplossing van MEC Belgium een unieke stap voorwaarts en een bijkomend aanbod bovenop de klassieke schermen en affiches. Het is een niet te verwaarloze manier om de zin van de consument om een bepaald product te kopen om te vormen tot een onmiddellijke aankoop. Daarenboven kunnen de Think&Go NFC-schermen tot in het oneindige aangepast worden: visuals, prijs, boodschap, enz.”, voegt Thierry Brynaert hier nog aan toe. Met deze oplossing beoogt MEC Belgium de “Consumer Purchase Pathway” van de merken te verbeteren, maar ook een bijkomende manier te bieden om consumentgegevens te verzamelen om consumentengedrag te kunnen meten. Deze oplossing kadert in MEC Belgium’s voortdurende wens te innoveren. MEC Belgium was eerder al het eerste agentschap dat een event sponsorde via de WAZE-toepassing (actie die trouwens nog eens werd overgedaan op de Gondola Day), en toont nu eens te meer dat ze haar klanten wil helpen de technologieën van morgen volop te omarmen.

Back to top button
Close
Close