PayPal, Apple en Amazon: meesters in customer relations

De beste merken zijn zij die de gebruiker individueel en gepersonaliseerd benaderen. Dat is de conclusie van een uitgebreid Europees onderzoek, uitgevoerd door Ricoh.

post-image-3

70% van de Europese gebruikers bevestigt dat de beste merken degene zijn die hen op individuele manier behandelen. De resultaten van de peiling, uitgevoerd door Ricoh Europe bij 3600 gebruikers, beklemtonen de vraag naar gepersonaliseerde dienstverlening en het belang voor bedrijven om over de nodige digitale oplossingen te beschikken om de steeds evoluerende behoeften van de klanten niet alleen te bevredigen maar ook te overtreffen.

Bij de peiling werd gebruik gemaakt van het "Triple R" puntensysteem, waarmee de gebruikers de manier konden evalueren waarop de merken kwalitatieve relaties met hen uitbouwen voor (Reach), tijdens (Respond) en na (Retain) de aankoop. Dit heeft tot een verhelderend klassement geleid.

De merken PayPal, Yamaha Motor, Amazon.com, Apple, Samsung Electronics, Adidas, eBay, Microsoft, Alphabet (Google), Sony, Walt Disney, BMW Group behoren tot de merken die zich onderscheiden door hun manier om persoonlijk te communiceren met de gebruiker.

Het onderzoek toont ook aan dat 57% van de gebruikers meer geld besteedt bij merken die hen zouden tonen dat zij gewaardeerd worden, wat beklemtoont dat het voor de bedrijven essentieel is om op een persoonlijkere manier te communiceren.

De gebruikers willen met andere woorden dat de merken opnieuw nadenken over de fasen van de customer journey waar zij het meeste aandacht schenken aan de behoeften van hun klanten.

 

Back to top button
Close
Close