Ice-Watch wendt zich tot Ogilvy & Social.Lab om zijn verkoop in het buitenland te stimuleren

Het Belgisch uurwerkmerk koos ervoor om zijn vertrouwen te schenken aan het agentschap Ogilvy & Social.Lab. Dat moet zijn communicatie op de sociale netwerken stimuleren in meer dan 20 landen in Europa en Azië. Focus op een verfrissende sociale strategie…

post-image-3

Na een competitie tussen Isobar en Ogilvy & Social.Lab heeft het merk Ice-Watch beslist om zich voor zijn internationale campagnes te wenden tot het agentschap Ogilvy & Social.lab. Het merk, dat dit jaar zijn 10e verjaardag viert, zal een offensief actieplan uitvoeren om zijn verkoop te ontwikkelen, die momenteel 1,4 miljoen verkochte uurwerken per jaar bedraagt.

"Het digitale is centraal bij onze bekommernis: een herwerking van onze site, een agressieve strategie op de sociale netwerken, de ontwikkeling van nieuwe producten. Om ons hierbij te begeleiden hebben wij Ogilvy & Social.Lab weerhouden, waarvan de strategische aanbevelingen, de creatieve voorstellen en de media-aanpak ons hebben overtuigd", aldus Jean-Pierre Lutgen, CEO van Ice-Watch.

Christophe Crasselts van zijn kant, Client Service Director bij Ogilvy Social.Lab, preciseert de digitale strategie die gekozen werd voor zijn klant. "Onze internationale voetafdruk laat ons toe om het merk op 5 continenten bij te staan. Alle uurwerkmerken in de categorie hanteren een erg gelijkende taal. Wij hebben de manier waarop Ice-Watch de interesse van zijn doelpubliek weet te wekken in de newsfeed, grondig herwerkt. Op Facebook zullen wij content met impact combineren met een stevige media-investering. Op Instagram zullen wij massaal maar slim investeren om terrein te herwinnen. Op Snapchat tot slot, dat het favoriete platform geworden is voor de 16 tot 24-jarigen, willen wij een top of mind worden voor deze generatie. Met een moderne, eigenzinnige taal willen wij hen de Ice-Watch producten laten ontdekken en hun enthousiasme opwekken".

 

Back to top button
Close
Close