Home/Business Intelligence/Online reclame, de grote winnaar van Eurovisie 2017 Online reclame, de grote winnaar van Eurovisie 2017 De Big Data zeggen het! De Belgische kandidate voor het Eurovisie Songfestival zou het beste geplaatst zijn om de wedstrijd te winnen die dit weekend plaats heeft. Dat is wat blijkt uit de analyse van 36 miljoen interacties op de sociale media. En de advertenties vertonen een duidelijke stijging… 2017-05-09Comment De analyse van de Big Data bewijst het. In maart en april 2017 is de buzz rond het Eurovisie Songfestival op de sociale media groter dan in 2016. Het onderzoek, uitgevoerd door Adobe Digital Insights, toont aan dat het aantal vermeldingen tussen februari en maart met 41% gestegen is. In 2016 werden de drie avonden van de Eurovisie contest gevolgd door 204 miljoen kijkers, een record voor de wedstrijd. Het publicitair publiek steeg in diezelfde periode met 36%. Tijdens de vier uur durende finale konden de advertenties genieten van 30% meer publiek, vergeleken met dezelfde tijdspanne in de week tevoren. Alle ogen zijn nu gericht op Kiev in Oekraïne. Ondertussen laat een grondige analyse van de Big Data, verzameld via de sociale netwerken, toe om een pronostiek te maken van de top 10 van de toekomstige winnaars. De Belgische kandidate, Blanche, staat op de eerste plaats, gevolgd door de Italiaan Francesco Gabbani en de Franse Alma. In februari 2016 kende het Eurovisie Songfestival een groot succes op de sociale netwerken (169.910 vermeldingen, tegenover 114.869 in februari 2017). In maart en april 2017 was de buzz echter groter dan in dezelfde periode het jaar tevoren (162.122 in maart en 157.377 in april 2017, tegenover resp. 126.010 en 144.760 in 2016). Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address