Home/Campaigns/MEC kiest een bestemming met WAZE MEC kiest een bestemming met WAZE De mensen die er op donderdag 16 maart 2017 voor kozen zich naar de UBA Trends Day te begeven met behulp van de applicatie WAZE, konden een gloednieuwe vorm van communicatie ontdekken. Zodra het adres van het event in de applicatie werd ingevoerd, verscheen er inderdaad een banner met de kleuren van MEC Belgium vergezeld van een boodschap die je op verschillende manieren kon interpreteren: “MEC guides to the UBA Trends Day”. 2017-03-17Comment Thierry Brynaert, CEO van het agentschap, geeft ons meer uitleg: “We zagen een zekere allegorie tussen het voornaamste gebruiksdoel van de WAZE-applicatie (gps-navigatie in real time) en de doelstelling van MEC Belgium die erin bestaat adverteerders te begeleiden doorheen de talrijke technologische nieuwigheden of ook de sociologische veranderingen van de maatschappij die hieruit voortvloeien”. Yann Gaillard, commercieel directeur van MAP (het bedrijf achter WAZE) gaat verder: ”De originaliteit en het disruptief kantje aan deze actie maakte dat we meteen toehapten. De boodschap van MEC kent trouwens een duidelijke samenhang met onze positie. Wij zijn hier zeer enthousiast over en hebben alvast tal van uiterst positieve reacties uit de markt ontvangen”. Thierry Brynaert besluit als volgt: “Net als tijdens onze actie met de robots Nao en Pepper tijdens het event Marketer of The Year 2016, willen we de adverteerders de kracht en mogelijke praktijktoepassingen aantonen van marketingoplossingen die gebaseerd zijn op bestaande maar ook toekomstige technologieën”. En dat was ongezien: tot nu was er nog geen enkel agentschap dat een event sponsorde via deze toepassing. MEC Belgium geeft te kennen dat deze actie herhaald zal worden tijdens andere events bedoeld voor marketers. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address