Facebook overtreft de verwachtingen dankzij mobiele reclame

Facebook heeft een trimestrieel omzetcijfer en winst bekend gemaakt die hoger liggen dan de verwachtingen, nogmaals aangedreven door zijn offensieve strategie voor ontwikkeling op vlak van het mobiele en de video.

post-image-3

Reclame op het mobiele toestel was goed voor 84% van de 8,63 miljard dollar (8,01 miljard euro) reclame-inkomsten van de groep over de periode oktober-december, tegenover 80% het jaar tevoren.

Facebook heeft aangestipt dat het aantal van zijn  dagelijkse gebruikers op mobiele toestellen met 23% gestegen tot 1,15 miljard. Ongeveer 90% van de gebruikers van zijn diensten logt in op het netwerk vanop een mobiel toestel.

De gepubliceerde resultaten brengen gedeeltelijk de ongerustheid tot bedaren die in november ontstaan was toen de groep waarschuwde dat de groei van de reclame-inkomsten "aanzienlijk" zouden vertragen, omdat het aantal boodschappen dat naar elke gebruiker verzonden wordt niet oneindig kan blijven stijgen.

Deze vragen kwamen bovenop de ongerustheid over de afwezigheid van Facebook in China en de kritiek op de manier om valse informatie of "fake news" te behandelen tijdens de Amerikaanse verkiezingscampagne.

Het sociale netwerk is desalniettemin toch dichter bij de kaap van twee miljard gebruikers geraakt, vermits Facebook bekend maakte dat 1,86 miljard personen minstens één keer gebruik gemaakt hadden van zijn diensten in december, wat een stijging is met 17% op een jaar tijd.

Back to top button
Close
Close