Damiaanactie met Shazam voor het goede doel

De Damiaanactie is de eerste liefdadigheidsinstelling die uitpakt met een Shazamable tv-spot.

De jaarlijkse campagne van de Damiaanactie, die dit weekend van start gaat, zal opvallen door een tv-spot die Shazamable is. Ze werd ontworpen door het jonge en onafhankelijke Belgische agentschap The Manifest. De Damiaanactie is een nationale, Belgische NGO die sinds 1964 strijdt tegen lepra, tuberculose en leishmaniase

De campagne van 2017 is onuitgegeven, want Damiaan is het eerste goede doel dat de mogelijkheid van Shazam gebruikt. Met Shazam For TV hebben de kijkers de mogelijkheid om de Shazam-app voor televisie op dezelfde manier te gebruiken als om muziek te herkennen, en aldus te interageren met de tv-reclame, wat het engagement van de kijker aanzienlijk verhoogt.

Wie de spot vanaf 22 januari Shazamt, komt respectievelijk op de pagina’s Maaklawaai.be en Faisonsdubruit.be terecht, waar de bezoeker een gift kan doen en een gratis single kan downloaden. De muziek is van de hand van Alex Germys, een jonge Belgische producer en DJ die voor de gelegenheid met The Manifest samenwerkte. 

De Damiaanspot is verder ook een samenwerking met Proximus Skynet Advertising, dat de exclusieve reclameregie van Shazam voor België is.

De spot van de Damiaanactie loopt tussen 22 januari en 1 februari. In het Nederlandstalige landsgedeelte is hij te zien op VRT, VTM en Vitaya, in het Franstalige deel is dat op RTBF, RTL-TVI, BE TV, BX1 en lokale Waalse zenders.

Behalve een tv-spot omvat de campagne ook een socialemedialuik, een radiospot en advertenties in de dagbladen.

De Damiaanactie is een apolitieke en pluralistische organisatie, die actief is op drie continenten. In 2014 behandelde ze in totaal 239.516 patiënten.

Dus aarzel niet om de spot te Shazamen en een gift te schenken op BE05 0000 0000 7575 (BIC BPOTBEB1).

Action Damien - Faisons du bruit from The Manifest on Vimeo.

Back to top button
Close
Close