Ligatus maakt zich meester van LiquidM

Met de overname van het demand-side-platform (DSP) LiquidM wil Ligatus zijn positie verstevigen als koploper op de bloeiende Europese markt  van native programmatic advertising; het wil met name vooral het strategisch segment van het mobiele toestel veroveren.

post-image-3

Ligatus, een filiaaal van Gruner + Jahr, verwerft dus 100% van het tech bedrijf LiquidM. Dat laatste kan rekenen op de steun van beleggers Earlybird, Asset Management Ventures en Maximilian Thyssen. Met de overname van LiquidM zet Ligatus de ontwikkeling van zijn digitale marketingstrategie verder.

LiquidM is een DSP waarmee adverteerders en agentschappen automatisch reclameruimte op het mobiele toestel kunnen kopen en verwerken. Het in de inventaris beschikbare aanbod wordt dus automatisch aan de beste prijs aangeboden. Het aankoopproces geschiedt in real time, in enkele milliseconden worden miljarden reclame-impressies per maand verhandeld.

Met de technologie van LiquidM kan men mobiele reclamecampagnes aankopen op verschillende formats (native, video, rich media, display). Het bedrijf zal zijn hoofdactiviteit van mobiele DSP verderzetten als apart bedrijf, onder zijn eigen naam. De integratie ervan binnen een groep van Europese omvang zoals Ligatus zal het bedrijf echter toelaten om zijn internationale groei te versnellen.

LiquidM en zijn internationaal klantenbestand werken dagelijks meer dan 30 miljard veilingen af in real time. Philipp Simon, Thomas Hille en André Bräuer, Managing Directors van LiquidM, komen onder leiding van Klaus Ludemann, CEO van Ligatus; zij zullen de hoofdactiviteiten van LiquidM ontwikkelen vanuit Berlijn.

Back to top button
Close
Close