Facebook wil de "millennials" veroveren

Facebook mag dan al de leider zijn van de sociale netwerken, Snapchat blijft toch de voorkeur wegdragen van de jongeren. Dat is waarom Mark Zuckerberg deze generatie gebruikers wil heroveren met de lancering van Lifestage,  een mobiele app voor iOS.

post-image-3

Lifestage nodigt jongeren uit om selfies en video`s te delen met hun contactpersonen, zoals bij Snapchat. De app wil een innovatieve tool zijn om uw sociale kringen uit te breiden in een schoolomgeving.

Door zich bij een community aan te sluiten ontdekken gebruikers de profielen van studenten uit dezelfde school of andere scholen in de omgeving… Als het ware een terugkeer naar de bron voor Facebook, dat oorspronkelijk gemaakt was om de leden van eenzelfde universiteit met elkaar in contact te brengen. Lifestage is momenteel beschikbaar voor iOS in de Verenigde Staten.

Nu valt het nog af te wachten of deze app, die exclusief voorbehouden is aan de "millennials", in staat zal zijn om de 3 miljoen gebruikers tussen 13 en 17 jaar terug te winnen die Facebook tussen 2011 en 2014 verloren heeft.

Alison Druart (st.)

 

Back to top button
Close
Close