Hoe belangrijk apps geworden zijn bij de digitale strategie van de merken

Volgens Gartner zal 75% van de bedrijven minstens één platform voor de ontwikkeling van mobiele toepassingen in gebruik nemen tegen 2020, met als doel de strategie voor hun digitale transformatie te versnellen, tegenover slechts 33% in 2015.

post-image-3

Het onderzoeksbureau Gartner heeft Progress gerangschikt als een visionair agentschap in zijn Magic Quadrant "Mobile App Development Platforms".

Het bedrijf voor de ontwikkeling van mobiele toepassingen is een van de 17 bedrijven die de titel `visionair` ontvingen van Gartner in de rubriek "Magic Quadrant for Mobile App Development Platforms". Het is de derde keer dat het agentschap deze award op dit gebied ontving.

Volgens het rapport "maken de mobiele apps vandaag integraal deel uit van de digitale strategieën van de merken, terwijl zij ook de belangrijkste hefbomen worden voor de transformatie van hun business".

Nog volgens Gartner "zal 75% van de bedrijven minstens één platform voor de ontwikkeling van mobiele toepassingen  invoeren tegen 2020, om zo zijn digitale transformatiestrategie te versnellen, tegenover slechts 33% in 2015".

"Met de snelheid waarmee de markt aan het veranderen is op het digitale vlak, is het voor de bedrijven essentieel geworden om over een duidelijke aanpak en visie te beschikken voor de 5 of 10 volgende jaren, om hun businesstrategie tot een goed einde te brengen", zo verklaarde Michael Benedict, Chief Product Officer bij het agentschap Progress.

Editie 2016 van het rapport brengt een kwalitatieve analyse van de markt van verkopers van mobiele diensten die deelnemen aan het onderzoek; het berust op selectiecriteria rond het niveau van de visie en het vermogen tot uitvoering van de agentschappen, inbegrepen een goed begrip van de markt en de verkoopstrategieën.

 

Back to top button
Close
Close