Proxistore haalt 3,5 miljoen euro op

Het Belgische bedrijf, dat koploper is op de markt van plaatselijke publiciteit op het internet, heeft dus bij zijn 3e fondsenwerving 3,5miljoen euro opgehaald. Proxistore werkt vandaag samen met meer dan 200 Premium uitgevers wereldwijd en stelt zijn tools voor het simuleren van aanbiedingen en zijn opleidingen op vlak van web-to-store ter beschikking van meer dan 2.000 verkopers.

post-image-3

Deze belangrijke operatie heeft zich in twee opeenvolgende etappes afgespeeld. Zij werd mogelijk gemaakt dankzij de medewerking van de Société Régionale d`investissement de Wallonie (SRIW -de tegenhanger van GIMV) en zijn huidige aandeelhouders, Roularta Media Group en PX Holding SA, holding van CEO Bruno Van Boucq omringd door Belgische industriële families.

Sinds enkele weken kent Proxistore een nieuw succes doordat het een platform (Yelbee) ter beschikking stelt. Dat is een soort Self-Service waarmee elke uitgever zijn eigen publiek rechtstreeks online kan vermarkten. Elk platform is aangepast aan de kleuren, het merk en geolocale publiek van de uitgever-partner. Met de Yelbee-platformen kan elke plaatselijke handelaar of adverteerder voortaan gemakkelijk zijn reclame creëren op de website die hem interesseert, door nauwkeurig de geografische zone te definiëren waar zij gezien moet worden.

Meer dan een twintigtal Yelbee-platformen werden in enkele weken tijd geopend. Onder andere voor de groepen Rossel, IPM en Roularta in België, de groepen Pirsma Media, Lagardère, La Voix Media, La Provence, Le Progrès in Frankrijk, Libertad in Spanje, Acadie Nouvelle en Laval News in Canada.

De markt voor plaatselijke reclame kent momenteel een crisis, maar toch vertegenwoordigt zij meer dan 30% van de reclamebestedingen wereldwijd.

Back to top button
Close
Close