Home/Mobile marketing/Lanceert Apple de iPhone SE enkel om de Indische en Chinese markt te verleiden? Lanceert Apple de iPhone SE enkel om de Indische en Chinese markt te verleiden? De nieuwe iPhone SE van Apple is voorzien van de laatste nieuwe software en het toestel is relatief scherp geprijsd. De doelgroep op de markten waarop het mikt zoals China en India zou echter beperkt kunnen zijn, omwille van de grootte van het scherm, zo menen experts. 2016-03-22Comment Bij de lancering van het product maandag toonde Greg Joswiak, een vicepresident bij Apple, zich nochtans vol vertrouwen. Volgens hem zijn de schermen met een diagonaal van vier inch (10 cm) erg geliefd bij de gebruikers die voor het eerst een smartphone kopen, ook in China. "De Chinese kopers beginnen met een telefoon van vier inch, exact zoals de iPhone SE", voegde hij eraan toe. China en India zijn essentiële markten voor de groep met de appel, die zich in het lopend trimester opmaakt voor de eerste dalende verkoop van de iPhone sinds de lancering van zijn vlaggenschip toestel in 2007. Anshul Gupta, directeur onderzoek bij het onderzoeksbureau Gartner, verwacht voor de volgende jaren een verdubbeling van de verkoop van smartphones in India tot 200 miljoen stuks. China van zijn kant is al de tweede grootste markt van de groep na de Verenigde Staten. Maar de smartphone is in China en India vaak het belangrijkste toegangspunt tot het internet, zodat de grote schermen er erg in trek zijn, zo menen analisten. (via Reuters) Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address