Omzetcijfer van Facebook explodeert dankzij zijn reclame en apps

Facebook heeft bekend gemaakt dat zijn omzetcijfer in het vierde trimester meer gestegen is dan voorzien, namelijk 51,7%, en dit dankzij de nieuwe reclameformaten en zijn verbeterde mobiele apps die zijn reclame-inkomsten gestimuleerd hebben.

post-image-3

Het omzetcijfer van het sociale netwerk is gestegen tot 5,84 miljard dollar (5,36 miljard euro) tegenover 3,85 miljard het jaar tevoren, voornamelijk dankzij de stijging van de reclame-inkomsten met 56,8% tot 5,64 miljard in de bijzonder gunstige periode van de eindejaarsfeesten.

Facebook, waarvan het aandeel met 6% steeg in de after-hours trading, verduidelijkte dat de reclame op mobiele toestellen goed was voor 80% van alle reclame-inkomsten in het vierde trimester, tegenover 78% in het derde trimester en 69% een jaar tevoren.

De reclame-inkomsten van Facebook profiteren van de trend om steeds meer video te bekijken, wat de adverteerders aantrekt.

Facebook zegt dat het op 31 december 1,59 miljard maandelijks actieve gebruikers had, wat een stijging is met 14% tegenover einde 2014. Op dit totaal had 1,44 miljard toegang tot zijn diensten via een mobiel toestel, wat een stijging is met 21%.

Back to top button
Close
Close