Emakina heeft een nieuwe Social Media Manager

Diego Cortez Salas is de nieuwe Social Media Manager bij Emakina. Hj zal er de  Communicatie kern vervoegen en het Social team van het Brusselse agentschap, met veel uitdagingen als inzet. Het portret van een nieuwkomer die een met social overgoten toekomst tegemoet gaat.

post-image-3

Na het behalen van zijn Master in Public Relations aan het Ihecs in Brussel, had Diego zich instinctief gewend tot Social Lab,  waar hij 3 maanden stage gelopen had om zijn Social Media background te perfectioneren. "Deze ervaring heeft me goesting gegeven om deze principes en strategieën in ander universum toe te passen: dat van de startups."

Hij heeft dan 3 jaar lang gewerkt bij twee startups (TagTaCity en Book2Meet) waar hij de functie had van Content & Community Manager en Digital Marketing Specialist. "Het was een echte uitdaging: een digitale communicatiestrategie van de grond af opbouwen. Omdat `test and learn` de centrale filosofie was, kon ik door blijven gaan zonder bang te moeten zijn, en leerde ik enorm bij: growth hacking, inbound marketing, content marketing, analytics, community management, sociale ads, om er maar enkele te noemen."

2016 zal het jaar van verandering zijn voor deze rookie met het atypische profiel. Hij heeft immers ook een passie voor muziek, en is voor fans van elektronische muziek een graag geziene gastheer in vele Belgische en Europese clubs onder het pseudoniem DC Salas.

Dit jaar zal hij dus de wereld van de agentschappen leren kennen door Social Media Manager te worden bij Emakina: "Social Ads, social strategie, workshop: dit nieuwe avontuur is enorm gevarieerd en ik start dit nieuwe hoofdstuk met meer motivatie dan ooit. Het belang van de social media voor de adverteerders moet niet meer bewezen worden, maar de noodzaak voor de agentschappen om altijd disruptiever en creatiever te zijn in hun strategie is essentieel, en elke dag een uitdaging."

Back to top button
Close
Close