Home/Mobile marketing/Waarom bedrijven de mobiele apps niet langer mogen negeren Waarom bedrijven de mobiele apps niet langer mogen negeren Mobiele apps zijn het nieuwe gezicht van de bedrijven, zo meent een studie uitgevoerd door Oracle. Een slechte ervaring op een app van het merk kan de jonge gebruiker ertoe aanzetten om zich van de producten of diensten van dat bedrijf af te keren. Een analyse. 2015-04-27Comment Een internationaal onderzoek, uitgevoerd door de database-specialist, toont aan dat 55% van de jongeren van de zogenaamde millennium-generatie zegt na een slechte ervaring met de mobiele app van een bedrijf, minder geneigd te zijn om de producten of diensten van dit bedrijf te gebruiken. Datzelfde onderzoek met de naam "Millennium-generatie en mobiliteit: hoe bedrijven de apps-generatie kunnen verleiden", toont aan dat 39% van de ondervraagde jongeren tevens zou aarzelen om de producten of diensten van een bedrijf aan te bevelen na een slechte ervaring beleefd te hebben met diens mobiele app. Terwijl 27% toegeeft dat hij op negatieve wijze commentaar zou geven op alle producten en diensten van de betrokken leverancier. Deze resultaten zijn een bewijs uit het ongerijmde dat bedrijven dus geen andere keuze meer hebben dan hun doelgroep een mobiele ervaring te bieden die zowel boeiend is als coherent met de waarden van hun merk. Op het gevaar af generatie Y niet te kunnen aantrekken en verdrongen te worden door de concurrentie met meer overtuigende mobiele aanbiedingen. Last but not least toont het onderzoek tevens aan dat de jonge generatie afkerig staat van ongewenste boodschappen, dit zijn meldingen die niet beantwoorden aan hun persoonlijke behoeften, terwijl zij zeggen wel tevreden te zijn wanneer zij hulp ontvangen van bedrijven wanneer het gaat om boodschappen met een hoge toegevoegde waarde. Zo waardeert 73% van de respondenten de mogelijkheid om het product of de dienst van een bedrijf te kunnen aankopen vanop een mobiel toestel. Evenzo waardeert 71% het om de facturering van diensten te kunnen beheren, en 65% om aan het bedrijf zijn problemen of klachten te kunnen doorgeven vanop een mobiele app. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address