Televic Conference stroomlijnt haar communicatie met Flexmail

Televic Conference ontwikkelt en produceert conferentieapparatuur voor gebruik in vergaderzalen en auditoria en internationale bijeenkomsten. Dankzij Flexmail kan Televic haar communicatie stroomlijnen en gerichte, relevante content voorzien voor elke doelgroep.

post-image-3

Uitbouwen van een e-mailmarketing strategie
Televic had geen gestroomlijnde manier om te communiceren met haar doelgroep. Als een B2B bedrijf communiceerde ze in eerste instantie naar haar rechtstreekse klanten: de audiovisuele integratoren en distributeurs van hun apparatuur. Daarnaast groeide de behoefte om ook te communiceren met andere stakeholders, waaronder consultants, architecten, IT verantwoordelijken en eindgebruikers. Voor die laatste groep was het ook nodig om e-mailadressen van prospecten te kunnen capteren en op te nemen in een contact database.
Toen Televic startte met het gebruik van Flexmail, moest het platform dus in eerste instantie een manier bieden om een contact database op te bouwen en deze te segmenteren in duidelijk gedefinieerde doelgroepen.
“Gaandeweg groeide het besef dat bepaalde content voor verschillende doelgroepen interessant kon zijn, en andere dan weer niet. Dit beheren zou de zaak alleen complexer maken. Bovendien werd het duidelijk dat als je een manier zou vinden om de bestemmeling van de e-mail zélf te laten beslissen welke informatie hij/zij wil ontvangen en welke niet, je de irritatiefactor zou verlagen en de engagement zou verhogen. Hierop biedt het preference center van Flexmail een ideaal antwoord”, verklaart Kristoff Henry, Freelance Marketing Manager bij Televic Conference.


Van contactbeheer naar preference center
“Met het preference center wordt de e-mailcommunicatie nu gesegmenteerd op inhoud, i.p.v. op doelgroep. We hebben een aantal ‘types’ communicatie en de e-mail bestemmeling beslist zelf wat hij wil ontvangen. Doordat elk contact op elk moment zijn persoonlijke voorkeuren kan bijwerken, is onze content altijd relevant”, legt Kristoff uit.
“De communicatietypes die wij onderscheiden zijn bijvoorbeeld: persmededelingen, productnieuws, nieuwsfeiten en evenementen, technische productinformatie … Op die manier moeten we geen e-mails gaan samenstellen voor een bepaalde doelgroep en eventueel content gaan herhalen indien deze voor meerdere doelgroepen interessant is.”


Het resultaat
Voor Televic heeft het beginnen werken met het Flexmail platform een aantal gevolgen gehad.
“In de eerste plaats verloopt de communicatie nu een stuk gestroomlijnder. Over de vorm moeten we ons niet veel zorgen maken: doordat we in Flexmail zelf onze templates kunnen ontwerpen met de Smart Builder,  ziet  elk e-mailbericht er professioneel uit, zonder tussenkomst van iemand met HTML- kennis. Dit laat iedere medewerker toe snel op de bal te kunnen spelen”, verduidelijkt Kristoff.
“Hierdoor is de frequentie van de communicatie gestegen, wat weer zorgt voor een nauwer contact met ons doelpubliek. Dankzij de uitgebreide rapportering kunnen we ook zien welke communicatie meer of minder aanslaat. Zo blijven we op een constante basis evalueren en bijsturen.”


Automatische opvolging
“Ook de registratie voor bepaalde evenementen, zoals onze jaarlijkse distributeursmeeting, verloopt nu een stuk eenvoudiger en meer gestructureerd. Flexmail laat op een zeer gebruiksvriendelijke manier toe om zelf marketing automation scenario’s uit te werken. We kunnen op basis van wie bij de eerste uitnodiging niet heeft gereageerd automatisch reminders sturen, inschrijvingen registreren, informatie laten downloaden, en na het evenement via de enquêtemodule onmiddellijk een survey lanceren.
Door het gebruiksgemak van de Flexmail enquêtemodule versturen we nu ook onze jaarlijkse tevredenheidsenquête op dezelfde manier.”

Back to top button
Close
Close