Historische cijfers voor Facebook dankzij de mobiele reclame

Facebook heeft vastgesteld dat zijn omzetcijfer in de laatste drie maanden van 2014 een groei kende van 49%. Een prestatie die gerealiseerd werd dankzij de aanhoudende groei van mobiele reclame.

post-image-3

De prestaties van het belangrijkste sociale netwerk ter wereld werden gestimuleerd door de sterke stijging van reclame op smartphones en tablets, ten nadele van andere toestellen. Facebook slaagt erin om een deel van de reclame-inkomsten op het internet te pakken te krijgen maar vooral een deel van àlle reclamebudgetten uitgetrokken door de adverteerders.

Facebook heeft gemeld dat het 1,39 miljard gebruikers per maand had einde 2014, waarvan 86% op het mobiele toestel. De inkomsten uit mobiele reclame vertegenwoordigden 69% van de reclame-inkomsten in het vierde trimester, goed voor 2,48 miljard dollar.

De CFO van Facebook, Dave Wehner, heeft in een interview aan Reuters verklaard dat de groep nog veel werk voor de boeg had en dat hij optimistisch was over de video-activiteiten. Facebook heeft gewaarschuwd dat het jaar 2015 een zwaar jaar zou zijn qua investeringen om zijn recente aanwinsten te ontwikkelen, zoals de mobiele boodschappendienst WhatsApp, de foto sharing dienst Instagram en de bedenker van de virtual reality helm Oculus Rift.

Alexis Lebedoff, Country Lead Facebook Belgium heeft ons een uitvoerig interview toegestaan over al deze onderwerpen. U zal het kunnen ontdekken in een marktanalyse van de sociale netwerken in België, die binnenkort verschijnt.

Back to top button
Close
Close