Home/Social networking/Rebranding van de social media entiteit van Havas Media, die Socialyse wordt Rebranding van de social media entiteit van Havas Media, die Socialyse wordt De entiteit zal een op zich staande Pure Player zijn. Socialyse België bestaat al uit 12 specialisten in community management, performantie bij de aankoop van publicitaire ruimten, analyse van gegevens en de aanmaak van content. 2014-12-11Comment Socialyse is gebouwd op basis van de social cel van de groep, en dus op de ervaring die bij Havas Media Brussel sinds 2011 vergaard werd bij meer dan 30 klanten (BNPPF, Citroën, Mobistar, Florette, ...). Socialyse heeft zich tot doel gesteld de communicatie tussen de merken en het sociale ecosysteem te bevorderen door de uitbreiding van hun invloednetwerk te ondersteunen. Hoe? -Door een aankoopstrategie die op performantie gericht is via dagelijks gebruik van analytische tools -Door de kennis van de sociale distributiekanalen bestemd voor professionals en het grote publiek (de influencers identificeren, letten op het sociale "geluid" van het merk, crisiscommunicatie management). -En tot slot, door het aanmaken van content op maat die klaar staat om right on time via alle mediakanalen gedeeld te worden naar gerichte doelgroepen. Dankzij zijn integratie in Havas Media kan Socialyse de merken een geïntegreerde strategie bieden, zonder silo`s. Alle sociale data zullen geconsolideerd worden in een zelfgemaakt informatiesysteem. Met Artémis, het Data Management Platform van Havas Media kan men de impact van het Social op de globale communicatiestrategieën bedenken, uitbouwen en meten, een tool die vandaag de dag onmisbaar is. De directie van Socialyse werd toevertrouwd aan Johannes Schnack (ex-Emakina, Nintendo, Sopres, ...): "Vandaag volstaat het aankopen van media niet meer om een performante marketing strategie uit te bouwen; met Socialyse willen wij een publiek opbouwen, aangepast aan de veranderende noden van de merken. Wij gebruiken de sociale media om de bekendheid van de merken te verhogen en vooral nieuwe contacten, potentiële klanten genereren. Dat is wat men het sociale gegeven noemt". Socialyse is al in 36 andere landen aanwezig en het kan rekenen op de steun en de kracht van een groep; het moet nog wel bekend worden bij de adverteerders. Deze rebranding zou daarbij moeten helpen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address