De groep Kwanko zorgt voor een revolutie in het e-mailen

De Franse groep Kwanko, gespecialiseerd in het verspreiden en het beheer van digitale publiciteitscampagnes, kondigt zijn kapitaalsinvestering aan in EmailBidding. Dit self-service platform is uniek op de markt. Emailbidding is een echte « Adwords » voor het e-mailen met « real-time » aanbod en is de enige om een interface aan te bieden die verschillende belangrijke databases van de Franse markt integreert. Zo wordt het mogelijk om op eenvoudige wijze een e-mail campagne op te starten en te beheren met een real-time zicht op zijn doelgroep en zijn prestaties. Emailbidding geeft adverteerders en agentschappen bovendien een unieke oplossing om de marketingdruk, die een belangrijke factor is geworden bij voor elke e-mail campagne, te beheersen.

post-image-3

Hiermee toont Kwanko, het moederbedrijf van NetAffiliation en Swelen, dat het zijn commerciële slagkracht en marketing wil gebruiken om Emailbidding te ontwikkelen in de 17 landen in Europa en Latijns-Amerika waar het reeds aanwezig is.
« Met EmailBidding, hertekenen we het landschap van de e-mail marketing », verklaart Alexandre Da Silva, Internationaal Directeur van Kwanko. « In twee jaar tijd heeft RTB de display advertising volledig veranderd... hetzelfde zal gebeuren voor e-mailing. RTB e-mailing zal snel onmisbaar worden. En wij zijn momenteel een baanbreker op dit vlak!»
« Wij zijn zeer tevreden met dit strategisch partnerschap », zegt Pedro Roque, Voorzitter van EmailBidding.
« De commerciële kracht van Kwanko en onze expertise in e-mail marketing vullen mekaar uitstekend aan. We delen met Kwanko een gemeenschappelijke visie op de toekomst van e-mail marketing: een revolutie teweeg brengen in de middelen waarover de adverteerders beschikken om hun doelgroep te bereiken, en tevens de gegevensbestanden van de uitgevers verbeteren. Onze opdracht is om steeds opnieuw de ervaringen van de adverteerders en de uitgevers over de gehele wereld te verbeteren. »

HOE WERKT EMAILBIDDING?

Tot op heden moest men voor een e-mail campagne alles stap voor stap managen. Emailbidding, RTB marktplaats voor e-mailcampagnes, brengt adverteerders, die hun aanbod per e-mail willen promoten, en uitgevers van gegevensbestanden die hun adressen willen te gelde maken, met elkaar in contact. Als enig « self-service » platform maakt Emailbidding het mogelijk om in 4 muisklikken een campagne op te starten: geavanceerde targeting, geoptimaliseerde verkoop, A/B mail kits testing en geoptimaliseerde verspreiding.
BIG DATA
Het platform integreert miljoenen ontdubbelde adressen afkomstig van de beste gegevensbestanden op de markt en maakt het mogelijk om een geavanceerde targeting te bepalen op grond van criteria zoals geslacht, leeftijd, interesses, geografische locatie enz. Het intelligent algoritme van het platform test de boodschap in een representatieve steekproef en stuurt de campagne vervolgens naar de meest ontvankelijk geachte adressen.
EmailBidding maakt het dus mogelijk om publiciteitsdruk te beheersen door te vermijden dat gegevensbestanden verzadigd worden, waardoor de kracht van campagnes wordt versterkt.
Kostenbeheersing
EmailBidding functioneert volgens het kost per klik principe. Voor elke campagne wordt een geoptimaliseerd aanbod aan de adverteerders en agentschappen voorgesteld om een zo groot mogelijk publiek te bereiken voor de vastgelegde doelgroep. De bedoeling: de adverteerders een geoptimaliseerde Return On Investment verzekeren en voor de uitgevers een goed rendement mogelijk maken van hun gegevensbestanden.
Geoptimaliseerd Beheer
Tijdens een campagne hebben de adverteerders toegang tot gedetailleerde publieksstatistieken. Een efficiënte opvolging die het hen mogelijk maakt hun campagnes te beheren met alle noodzakelijke zichtbaarheid in real time.
Dankzij dit instrument kan de adverteerder een campagne van begin tot einde zelf beheren en heeft hij een betere beheersing van de beeldvorming van zijn merk en zijn boodschappen.
Veiligheid
Een anonieme encryptie van gevoelige gegevens maakt een geoptimaliseerde veiligheid bij de campagnes mogelijk en beschermt alle betrokken partijen, in het bijzonder de uitgevers.
Advies
Een toegewijde account manager heeft tot taak adverteerders te begeleiden bij het beheer van campagnes en performance management om een optimaal resultaat te verzekeren.
« Onze deelname in EmailBidding toont een hoofdlijn in onze strategie », besluit François BIEBER, Voorzitter en oprichter van de Groep Kwanko, « wij stellen onze expertise en onze internationale dimensie ten dienst van de versnelde ontwikkeling van innoverende startups ».

Back to top button
Close
Close