Is Pebble Media voortaan de grootste digitale regie van België?

De online reclameregieën Pebble Media en Beweb kondigen aan dat zij een commercieel akkoord afgesloten hebben over de overname van de uitgeversportefeuille van de oudste online reclameregie van de markt, en dit vanaf januari 2014.

post-image-3

De Belgische markt bevat (te?) veel spelers en de trend tot consolidatie wordt nogmaals bevestigd.

Pebble Media wordt zo, aldus CEO Koen Van Rhijn, de grootste digitale reclameregie van België. Het omvat 86 sites en niet van de minste (een portefeuille van naar schatting 5 miljoen euro), en zal zowel in het noorden als in het zuiden van het land aanwezig zijn. De regie wil zich als nationale koploper positioneren op vlak van bezoekers, maar ook in aantal impressies en beschikbare data.

"Met dit bredere aanbod zullen wij beter aan deze doelstelling kunnen beantwoorden. Een goede creatie, verspreid binnen een goede kwalitatieve context, het geheel gecombineerd met data… Met deze ingrediënten zullen wij de toekomst van onze digitale markt kunnen bepalen", zo voegt Koen Van Rhijn eraan toe, CEO van Pebble Media.

Wat het Programmatic Buying betreft wil Pebble Media een pioniersrol spelen in de ontwikkeling van de locale Belgische markt. En dat op het moment dat IP eveneens tracht zich op deze markt te plaatsen.

Deze toenaderingsoperatie brengt enkele verschuivingen met zich mee bij de beide entiteiten. Pascal Hendrickx vervoegt Pebble Media als Client Services Director, belast met onder andere de relatie met de uitgevers. Valérie Heyse vervoegt het Sales team met een focus op de ontwikkeling van LinkedIn (dat 20% van de inkomsten van Beweb uitmaakte) binnen de regie. Kristof Vanbellingen en Stephane Denoiseux tot slot vervoegen de resp. de teams AdOps en Product.

Beweb van zijn kant zal Beweb data worden. Een noodzakelijke herpositionering waarmee nieuwe diensten aangeboden worden rond het beheer en de aanmaak van data voor rekening van Belgische premium online uitgevers. Raphael Stuyck en zijn team zullen er de ontwikkeling voor hun rekening nemen. Beweb zal vanaf 1 januari een reeks diensten aanbieden aan premium Belgische online uitgevers en hun reclameregie.

"Toen ik het bedrijf Beweb in 1995 oprichtte had ik geen idee dat er zo’n fantastisch avontuur zou volgen", legt Bruno Van Boucq uit, afgevaardigde beheerder. "Wij hebben met zo goed als alle grote Belgische uitgevers gewerkt: van IPM tot Rossel via Mediahuis en Persgroep, van RTL tot RTBF via VTM, van de groep Marie-Claire tot Lagardère en Elle. Om niet eens te spreken van LinkedIn of de BBC. Dankzij en voor hen hebben wij een rol van voortrekker kunnen spelen, innovatie kunnen creëren. Vandaag zal het regie-gedeelte verzorgd worden door de best mogelijke partner: Pebble Media. Voor ons begint een nieuwe avontuur, met Data".

 

Back to top button
Close
Close