Home/Social networking/De gezondheidsmarkt, een nieuw doelwit voor Facebook De gezondheidsmarkt, een nieuw doelwit voor Facebook In het kielzog van zijn buren in Silicon Valley Apple en Google maakt Facebook zich op om het domein van de gezondheidszorg te betreden, zo verneemt men bij drie mensen die bekend zijn met het project. 2014-10-06Comment Het sociale netwerk bestudeert verschillende pistes, waaronder het oprichten van groepen mensen die aan dezelfde ziekte lijden en toepassingen voor "preventieve gezondheidszorg" die de gebruikers moeten helpen hun levensstijl te verbeteren. Het project zit nog in de beginfase van het verzamelen van ideeën, maar Facebook heeft al deskundigen uit de medische wereld en ondernemers ontmoet. Een onderzoeks-en ontwikkelingsteam zal trouwens belast worden met het testen van apps rond gezondheid. De belangstelling van Facebook voor de gezondheidszorg wordt onder andere ingegeven door het succes van een initiatief dat het in 2012 nam, waarbij de accounthouders hun profiel konden wijzigen om aan te geven dat zij vrijwilliger waren voor orgaandonatie. De inburgering van netwerken zoals PatientsLikeMe heeft Facebook bovendien ervan overtuigd dat internauten die eenzelfde pathologie delen graag hun ervaringen willen uitwisselen. Het sociaal netwerk zal echter bijzonder zorg moeten dragen voor de bescherming van de vertrouwelijkheid van bepaalde gegevens, een gevoelig onderwerp dat Facebook al heel wat kritiek opgeleverd heeft. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address