Home/Mobile marketing/Samsung wil de markt van de phablets beheersen Samsung wil de markt van de phablets beheersen Samsung Electronics heeft zijn nieuwe modellen uit de Galaxy Note reeks voorgesteld. Het hoopt hiermee de concept blunders goed te maken die het bedrijf klanten gekost hebben op de markt van de telefoons met groot scherm (phablet) waarop het een van de pioniers was. En dat op een moment dat reikhalzend uitgekeken wordt naar de aankondigingen vanuit Cupertino over minder dan een week. 2014-09-04Comment Terwijl in Berlijn over twee dagen de beurs IFA open gaat, gewijd aan elektronica voor het grote publiek, stelt Samsung zijn Galaxy Note 4 voor. Die beschikt over een aantrekkelijker scherm van 5,7 inch in een metalen behuizing, een teken van de inspanningen die Samsung op vlak van design gedaan heeft in de hoop zijn concurrenten bij te benen, waaronder Apple, dat volgende week nieuwe producten zal onthullen.Dit nieuwe model biedt tevens een verbeterde stylus waarmee men handgeschreven input kan gebruiken in plaats van te moeten tikken op het aanraakscherm, plus vereenvoudigde multitasking bladerfuncties waarbij de grootte van het scherm ten volle gebruikt wordt.Een andere nieuwigheid is de Galaxy Note Edge. Die is voorzien van een gebogen scherm op een van de zijkanten van het toestel. Zo kan de gebruiker al zijn aandacht concentreren op het centrale deel van het scherm, zonder gestoord te worden door de meldingen van de verschillende apps.De Zuid-Koreaanse gigant van elektronica voor het grote publiek heeft ook de Gear VR voorgesteld, een virtual reality helm die gebruikt kan worden in combinatie met de Galaxy Note 4 en de fans van videogames de ervaring moet bezorgen helemaal ondergedompeld te worden in het game. Marktaandeel heroverenZelfs al levert Samsung nog altijd één derde van alle smartphones ter wereld, toch heeft het bedrijf het de laatste tijd moeilijk; in de periode april-juni noteerde het een val met 24,6% van zijn operationele winst, voor het derde trimester op rij een daling.De Koreaanse groep zit gevangen tussen het high-end -waar zijn vlaggenschip , de Galaxy S5, in mei voorbijgestoken werd door de oudere iPhone 5S van Apple, aldus het onderzoeksbureau Counterpoint- en het lage gamma, waar zijn toestellen concurrentie hebben van Chinese fabrikanten.Volgens het onderzoeksbureau Canalys heeft Samsung in het tweede trimester zijn titel van numero uno bij de smartphones in China, toch een cruciale markt, moeten afstaan aan Xiaomi Inc.De nieuwe kenmerken van de Galaxy Note 4, zoals het high definition scherm en de camera van 16 megapixel zouden wel eens niet kunnen volstaan om het enthousiasme van de gebruikers op te wekken, op een moment dat Apple volgende week zijn eerste toestellen met groot scherm zal voorstellen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address