Home/Mobile marketing/Amazon stelt zijn Fire Phone voor: met 3D scherm en gericht op e-Commerce Amazon stelt zijn Fire Phone voor: met 3D scherm en gericht op e-Commerce De CEO van Amazon, Jeff Bezos, heeft woensdag in Seattle de eerste smartphone van de groep voorgesteld, de Fire Phone, waarmee de e-commerce gigant zich wil onderscheiden op een markt die vooral door Apple en Samsung Electronics gedomineerd wordt. 2014-06-19Comment De Fire Phone, die vanaf 25 juli verkrijgbaar zal zijn, is voorzien van een 4,7 inch scherm waarmee men kaarten of afbeeldingen in 3D kan bekijken. Vier sensoren vooraan het toestel kunnen het perspectief wijzigen naargelang de positie van het gezicht van de gebruiker.Buiten deze 3D interface bevat het toestel ook een fotosensor van 13 megapixel en heeft het een aantal functies waarmee de internetgigant hoopt boven de rest uit te stijgen op deze toch zeer concurrentiële markt.Zo biedt Amazon zijn gebruikers opslagruimte voor hun foto`s in de cloud, die niet alleen onbeperkt maar ook nog eens gratis is. De `Firefly` functie herkent voorwerpen, muziek, een tv-programma, zodat men die op Amazon kan bestellen, indien dat bepaalde artikel op de site verkrijgbaar is uiteraard.Men kan nu al een Fire Phone online reserveren; hij zal zonder abonnement 649 dollar kosten (ongeveer 480 euro).AT&T zal de exclusieve operator zijn van het toestel, waarbij het model dat over een geheugen van 32 GB beschikt 199,99 dollar zal kosten (ongeveer 150 euro) bij een abonnement van twee jaar.Deze prijzen zijn vergelijkbaar met die van de iPhone 5C van Apple, zelfs al beschikt de Fire Phone over krachtigere kenmerken en nieuwe functies. (via Reuters) Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address