Publicis en Omnicom gaan geen fusie aan

De twee entiteiten moesten de grootste wereldwijde reclamegroep vormen met meer dan 130.000 werknemers en een omzet van 20 miljard. Maar er komt dus niets van in huis.

post-image-3

Van deze verbintenis werd gezegd dat ze in staat was om de nieuwe internetgiganten als Google en Facebook te weerstaan. Ondanks de aankondiging die in 2013 met grote trom gebeurde, waren er verschillende twistpunten die de fusie hebben stopgezet. Maurice Lévy vond dat de hoofdzetel van het bedrijf zich in Amsterdam moest vestigen, maar deze keuze zorgde voor tal van spanningen. Het was nochtans niets in vergelijking met het kabaal dat werd veroorzaakt door wie werd gekozen als financiële directeur.

 

Tal van schaduwzones, verschillen over mensen en tussen de verschillende bedrijfsleiders van de twee entiteiten, en dan nog het voorbehoud van de Chinese mededingingsautoriteit: het maakte een einde aan wat de grootste reclamegroep ter wereld had moeten worden.

 

Back to top button
Close
Close