Na Parijs reageert de Belgische start-up 87seconds op "London Calling"

De Belgische start-up 87seconds steekt het Kanaal over. Het agentschap is gespecialiseerd in het ontwerpen van animatievideo`s en werkt via een online samenwerkingsplatform. Het kadert in een groeiende trend voor het gebruik van video bij de bedrijfscommunicatie in het Verenigd Koninkrijk. Amper enkele maanden na zijn kantoren in Parijs geopend te hebben, breidt 87seconds dus zijn diensten uit naar Londen.

post-image-3

Digitale content is uiterst populair bij de Britten die volgens het 2013 BrightRoll rapport de grootste verbruikers van video zijn in Europa. De snelle uitbreiding van mobiele content maakt dit formaat nog verleidelijker om een boodschap over te brengen. Een onderzoek van het NIS toont aan dat grote bedrijven echt verzot zijn op innovatie in hun communicatie. Het indrukwekkende ecosysteem van start-ups in Londen is een vruchtbare omgeving waarin de video een efficiënt instrument kan zijn om zichtbaarheid te verkrijgen, aan een toegankelijke prijs.
 
Na een geslaagde vestiging in Parijs was dit de logische stap in de uitbreiding van de Belgische start-up, die zo dezelfe graad van nabijheid en dienstverlening aan de Britse klanten kan bieden. De start-up vetrouwt zijn lancering toe aan Samir Boutalbi, in samenwerking met Brussels Invest & Export, dat Brusselse bedrijven ondersteuning biedt bij hun internationale ambities. "Het is een opportuniteit om onze activiteiten verder te ontwikkelen via een plaatselijke verankering en rechtstreeks contact met de klanten. Video is in volle bloei, maar er is nog een beduiden potentieel wat bedrijfscommunicatie betreft. Voor 87seconds is het de gelegenheid om de bedrijven in het VK te helpen bij hun videoprojecten, dankzij onze expertise en onze referenties", aldus Samir Boutalbi, Country Manager UK.
 
De digitale formaten hebben bewezen efficiënte marketinginstrumenten te zijn, onder andere omwille van het conversiegehalte en de ROI die zij genereren, maar ook om het imago van een merk te moderniseren, de zichtbaarheid te verhogen, een community te mobiliseren of de leden van een organisatie meer te betrekken. Een CorpComms onderzoek echter geeft aan dat communicatieprofessionals toch nog moeite hebben om het formaat efficiënt te gebruiken en de juiste kanalen te kiezen.

Back to top button
Close
Close