Home/Webdesign/Uw kmo beheren in de cloud: ja, dat kan! Uw kmo beheren in de cloud: ja, dat kan! De meeste kleine en middelgrote bedrijven proberen hun rendement te verbeteren tegen een zo laag mogelijke kost. De cloud is hiervoor een van de oplossingen aan het worden met tools die alsmaar vollediger worden, zoals SalesAssist. Een woordje uitleg. 2014-04-01Comment SalesAssist is een echte "Light-ERP" voor kmo’s. Hij omvat een dertigtal geïntegreerde functionaliteiten die ernaar streven om alle informatiseringsposten van een bedrijf te coveren, tot 50 werknemers. Dat gaat van het beheer van offertes en bestellingen tot de opvolging van de stock over de facturatie. Dit soort tool is behoorlijk zeldzaam op de markt: gewoonlijk worden deze apart voorgesteld en niet samengebracht in één enkele interface die verschillende modules omvat. SalesAssist is aanpasbaar al naar gelang de activiteit van de kmo is gefocust op de “verkoop van services” of de “verkoop van services en producten”. Met deze laatste versie is het mogelijk om artikelen rechtstreeks te publiceren in een geïntegreerde webshop. Deze functie is maar zelden geïntegreerd bij dit type module en zou meer bepaald de groothandelaars moeten interesseren. Wat de tarieven betreft: iedere gebruiker betaalt 15€/maand en voor de modules “producten” en “webshop” wordt een maandelijks supplement gevraagd. Deze tool, die werd ontwikkeld door Think Web, een klein Belgisch bedrijf gespecialiseerd in de ontwikkeling van internetoplossingen voor kmo’s, heeft nog niet het succes geoogst waar zijn oprichters op rekenden, maar zou in de loop van 2015 zijn objectieven moeten halen op het vlak van rendabiliteit. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address