Volkswagen België, Google Glass en Tapptic op het autosalon

Voor de 92ste editie van het autosalon onthult Volkswagen zijn ambities op het vlak van elektromobiliteit en de nieuwe technologieën door een POC voor stellen die is bestemd voor Google Glass.

De groep Volkswagen wil aantonen dat ze klaar is voor de consumptietrends van morgen en wendt zich daarom tot de Google-technologie en zijn geconnecteerde bril. Het bedrijf heeft een POC (proof of concept) ontwikkeld, die ter beschikking wordt gesteld van de klanten van de nieuwe e-up!, de eerste elektrische auto die het merk op de markt brengt.

 

Deze POC, ontwikkeld samen met Tapptic, maakt het mogelijk om een e-up te identificeren in een parking of in de straat. Daarna is het mogelijk om de auto te configureren volgens uw wensen en voorkeuren met behulp van een car configurator, en ook om een beroep te doen op een concessiehouder.

 

De toepassing maakt ook een verrijking van de ervaring “concept car” mogelijk door bezoekers van de VW XL1 de mogelijkheid te bieden om de ervaring te beleven als chauffeur. Het volstaat om op de plek van de chauffeur te gaan zitten met de Google Glass op uw neus. Vervolgens kunt u dan video’s van de auto bekijken via uw bril, zodat het lijkt of u daadwerkelijk aan het stuur zit – een nooit geziene ervaring.

 

Dankzij het scherm van Google Glass waarop beelden boven het oog geprojecteerd kunnen worden, heeft de gebruiker ook toegang tot nooit eerder vertoonde video’s die bijvoorbeeld uitleggen hoe hij de auto efficiënt kan laden.

 

Deze handige gebruiksaanwijzing kan hij vervolgens delen op de sociale netwerken dankzij de optie Delen van Google Plus. Dat VW zich vandaag al met behulp van de nieuwe technologieën wil voorbereiden op de vragen van morgen, ligt in de lijn van de huidige trend bij automobielconstructeurs om zich te interesseren voor geconnecteerde objecten.

Back to top button
Close
Close