Digitale marketing naar kinderen juridisch en ethisch gewikt en gewogen

In het kader van de lancering van zijn nieuwe Business Unit ‘Dreammachine Kids’ organiseert Dreammachine gratis seminaries over digitale marketing gericht naar kinderen. 

post-image-3
Het eerstvolgende seminarie, « Legal issues about digital marketing towards children » zal plaatsvinden op 6 februari (09.30 – 12.30u) in Tour & Taxis, Brussel, bij advocatenkantoor ALTIUS. 
 
Op het programma : Dit gratis seminarie legt uit wat je misschien wel mag doen als ouder, maar wat voor een adverteerder volledig uit den boze is. 
  
Na een korte inleiding door Gerda Van Damme (Dreammachine Kids) over de ethische ‘hot topics’ rond kindermarketing, bespreekt Gerrit Vandendriessche (ALTIUS) de belangrijkste juridische problemen waarmee je geconfronteerd wordt als digitale marketeer die naar kinderen communiceert. Dit wordt een praktijkgericht seminarie, met uit de realiteit gegrepen voorbeelden en nuttige tips. 
 
Gerda Van Damme : « Kinderen vormen een belangrijke maar ook kwetsbare doelgroep. Naast het kennen van de puur juridische regelgeving is het ook belangrijk om de principes en bezorgdheden te begrijpen, die aan de grondslag liggen van wetgeving en zelfregulering binnen bepaalde sectoren. Het is erg belangrijk om als adverteerder zorgvuldig en voorzichtig om te gaan met topics als privacy, ‘pester power’, obesiteit, (gebrek aan) advertising awareness bij kinderen, enz. »
Back to top button
Close
Close