Home/Social networking/Ikea maakt een digitale cataloog voor nul euro, dankzij zijn fans! Ikea maakt een digitale cataloog voor nul euro, dankzij zijn fans! Ikea Noorwegen wou een digitale versie van zijn befaamde cataloog aanmaken. Maar het merk wou ook zijn fan community erbij betrekken, en het zo fixen dat het geen centiem zou kosten. Het heeft gewerkt, en wij vertellen u hoe ze het deden! 2014-01-10Comment De fans van het merk kregen de opdracht om elk een pagina van de cataloog te posten via de Instagram account van Ikea Noorwegen. Het was een daverend succes, want op amper 4 werken stond de volledige cataloog online - en wie weet hoe dik de cataloog is, weet dat dit geen sinecure was. De internauten hebben dus hun favoriete pagina gepost met de hashtag #IKEAKATALOGEN, met ook de naam van het product dat zij graag zouden ontvangen, vermits het toch om een wedstrijd ging. Het is altijd gemakkelijker om zijn fans te motiveren met een beloning als inzet: elke week werd een meubelstuk aangeboden.De cataloog is nu dus beschikbaar op Instagram, Ikea Noorwegen heeft nul komma nul euro uitgegeven, en heeft daarboven op nog eens extra reclame gekregen! Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address