Home/Interview/Social Lab overgenomen door Ogilvy: “We willen internationaal doorbreken” Social Lab overgenomen door Ogilvy: “We willen internationaal doorbreken” Ogilvy & Mather kondigde aan dat ze een meerderheidsaandeel hebben genomen in Social Lab, het Brussels bureau dat in 2010 werd opgericht. Gilles Bindels, medeoprichter van het bureau, sprak met Digimedia over deze overname die voor Social Lab internationale deuren zou moeten openen. 2013-12-12Comment De Belgische digitale markt is volop aan het borrelen. Het is de beurt aan Ogilvy om Social Lab over te nemen en zijn aanwezigheid en digitale expertise te versterken. De financiële details over de zaak zijn nog niet bekend. Social Lab tekende vorig jaar een omzet op van 3,1 miljoen euro. Het bureau is gevestigd in Woluwe (Brussel), maar heeft ook kantoren in Parijs en Amsterdam. 50 digitale specialisten zetten zich dagelijks in voor de klanten van Social Lab. De toekomstperspectieven voor Social Lab zien er stralend uit. Nu nog afwachten welke invloed deze overname zal hebben op de strategieën van Social Lab. We contacteerden medeoprichter Gilles Bindels, die verklaarde dat hij erg gelukkig en fier is: “We waren al lang op zoek naar een groep met internationale dimensie. Maar nu hebben we werk aan de winkel!” Het idee is om te groeien in Europa en de macht van Ogilvy te gebruiken. “Zij hebben nood aan onze sociale expertise, en wij aan hun internationale ervaring”. Hoewel het volgens de feiten gaat om een overname, kunnen we spreken van een echt gezamenlijk project van de twee bedrijven. De komende maanden zal er een uitbreiding plaatsvinden, maar Gilles Bindels verzekert ons dat er niets zal veranderen in het Brusselse bureau: “Er zal hier niets veranderen, niet aan het leidinggevend team en ook niet aan onze teams van specialisten.” Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address