Home/E-commerce/Cyber Monday wordt weer een klapper Cyber Monday wordt weer een klapper Cyber Monday, de elektronische variant van het Amerikaanse koopjesfeest Black Friday, gaat dit jaar nieuwe records breken. Dat verwachten cijferaars van onder meer Adobe en Forrester. Adobe gaat uit van een omzet van ruim 2 miljard dollar. 2013-12-02Comment Forrester heeft berekend dat met de Amerikaanse feestdagen online 78,7 miljard dollar zal worden uitgegeven. Dat is vijftien procent hoger dan vorig jaar. De sterke economische groei en lage werkloosheid in de VS zijn daar mede de oorzaak van. Vorig jaar brak Cyber Monday al records. comScore heeft de omzet toen becijferd op een kleine anderhalf miljard dollar. Volgens Adobe wordt dat dit jaar 2,27 miljard dollar. Andere schattingen gaat uit van 1,8 miljard. Het verkeer naar Amerikaanse retailsites is nu al 35 procent hoger dan vorig jaar, constateert Akamai. En ongeveer dertig procent van het retailverkeer komt van mobiele apparaten. Volgens een studie van BeCommerce, de Belgische vereniging van online handelaars, zal het omzetcijfer van de sector tijdens de oudejaarsperiode met 25% toenemen, en evolueren van € 216 miljoen in 2012 naar € 270 miljoen in 2013 met een totale jaaromzet geraamd op 1,68 miljard in 2013. Mode, multimedia, cosmetica en speelgoed zijn het populairst. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address